IRL-t nem kérek (egyébként már megírtad, amit hiányoltam, csak nem vettem észre időben).
Rendes helyen az úgy működik (még a Parlamentben is), hogy kezdetben van a javaslat, azt bizottságilag megtárgyalgatják, módosítgatják, végül az arra feljogosított törvényt csinál belőle (esetleg olyat, hogy a javaslattevő fogja a fejét). Nem kell indokolni, hogy ami kimaradt, miért maradt ki a javasoltból.
Valami ilyesmi történhetett az ügyedben is. Nomost, a Natura 2000-nek az a lényege, hogy összefüggő terület legyen (ellentétben a védett területekkel, azok lehetnek foltosak), aki a tömb belsejébe esik a hrsz-ával, az kb. hiába tiltakozik, megítéli a bíróság is. Aki a szélére, annak van esélye, hogy kitiltakozhatja magát.
Ami az intézkedést illeti, visszaköszön a sok évszázda begyakorolt hivatali mentalitás (azaz a hivatal=hatalom), majd talán leszoknak róla. Tetézte mindezt a Felügyelőségek és a Nemzeti Parkok közötti háborúskodás (köszönhetően Persányinak), hogy kié a hatalom, az idő meg sürgetően telt, lett egy pontatlan rendelet. A küzdelem eldőlt, van esély, hogy a még hiányzó rendeletek is elkészülnek.