Lenne egy kérdésem a lopásvédelemről..
UV elemjelölésre, zárdugózásra és valami transzponderes vagy rejtett kapcsolós indításgátlóra gondoltam.
Az UV-Jelölést általában csak a védelem teljes kiépítése után ajánlom.
Így ekkor már kiegészítheti rendszerünket. Önmagában véleményem szerint, sajnos kevés.
Zárdugózásnak ezen típusú autóba határozottan van értelme. Igaz így vészbejáratott is csinálni kell, de az sem probléma.
Indításgátló téren én inkább a kódvédett, és kisebb trükkökkel ellátott, transponderes indításgátló híve vagyok, amit általában a motortérbe építek, és ezt megvédem egy motortérzárral.
Így már egy elég komoly védelem van a kezünkben a tolvajokkal szemben!
A rejtett kapcsolók, igaz hogy nagyon olcsóak, de sajnos a mindennapi tapasztalatom alapján mondhatom, hogy inkább csak kiegészítő védelem gyanánt alkalmasak a járművet megvédeni.
Persze ilyenkor rögtön jönnek azok, akik más véleményen vannak, mert nekik ilyen van (Minden tiszteletem az övék, de elhihetik nekem az ellenkezőjét, hisz én napi 11-12 órában ezzel foglakozom, és már számtalan jónak hitt indítástiltót iktattam ki másodpercek alatt, és nem is erre vagyok orientálódva).
De hamar be is lehet bizonyítani, hogy a mai modern autókban már nehéz jó helyre kapcsolót elrejteni úgy hogy azt a sofőr minden megállásnál kényelmesen és lelkesen használja, és ne mondja azt, hogy most nincs kedvem a kellemetlen kapcsolót kapcsolgatni, úgyis csak egy percre ugrok be ide és addig felesleges.
Avagy este lefekvés után azon gondolkodjék, hogy kapcsot-e a kapcsolóval megálláskor, avagy sem.
Ezen felül határozott értelme van még a gyári Diagnosztikai csatlakozó megbénításának, hogy ne lehessen az autóval számítógépen sem kontaktust teremteni a rossz fiuknak.
Hát hirtelen, dióhéjban ennyi.
Minit