UV elemjelölésre, zárdugózásra és valami transzponderes vagy rejtett kapcsolós indításgátlóra gondoltam.
Ebbol az UV teljes penzkidobas, es még ronda is.
A zardugozas "muszaj," mert a Skodakban a kettos retesz miatt kulonosen hatekony.
A trukkos-ravasz inditasgatlo szinten kotelezo: maga az inditasgatlo nem egy draga mulatsag, szokvanyos tipus lehet, de a beszereles otletessege, a munka precizitasa, aprolekossaga vedi meg az autot.
Az en automban olyan pontokat szakit meg a (maskulonben mezei) immobiliser, aminek a puszta visszafejtesehez is diagnosztikara van szukseg (melyik jelado miatt nem mukodik az auto motorja), a "hiba" elharitasahoz pedig alaposan szet kell bombazni a motorteret. Annal is inkabb, mert az osszes vezetek a gyari kabeltorzson belul lett elrejtve: a kabeltorzset felnyitva sem konnyu megallapitani, hogy ki-kivel van.
Ha meg mar ugyis ott matat a Minit, tud még egy-két kisebb okossaggal ujabb nehezsegeket okozni :-)
Mivel a vedelem igy a motorhazteto alatt dolgozik, meg lehet fejelni a rendszert egy motorterzarral.
Tehat ha a tolvaj valahogy be is jut az utasterbe a ledugozott zarakon keresztul, utana meg kell kuzdenie az elektronikaval, de hogy az elektronikahoz egyaltalan hozzaferjen, elobb le kell kuzdenie egy ujabb eros mechanikai akadalyt.
Ez tehat a klasszikus, elektronikai es mechanikai elemeket kombinalo, a vedelmi szinteket egymasra epito RENDSZER.