Ma megkaptam:
A pirossal jelölt helyeken azért tetettem be tönköket, hogy azokba menetes furatok legyenek készíthetők. A 6-os, hogy ott is legyen egy leszorítási pont az olajat bezárni hivatott lemeznek, a 2 db 8-as meg felfogatási potja legyen a túloldalt a váltónak a vázhoz és/vagy a diesel blokkhoz. A heggesztés 5000, a síkolás 2500 HUF volt.
Látod Mnagy, a befektetettek miatt (munka-pénz de főleg az első) nem fordulhatok innen vissza egy robogó komplett hajtványa felé. Bár az elkészülni látszó etz váltómat valszeg el tudnám adni másnak, hisz a motorrevüben is közzétettek ilyen váltóval készült zaporozsec motoros épített motort. És más valakiről is tudok, aki ilyen szándékkal nekiált már etz blokkot vágni.
Az más kérdés, hogy betettél egy gondolatot ide nekem: Mi volna, ha nem kuplung lenne bordás szíjjal az összekötés, hanem...!
Egy olyan első variátor, mint a "brumikon" ahol az alapjárat kevés lenne a szíj "elragadásához" -ahogy megfogalmaztam- , de felette kicsivel elkapnák a összeközeledő tárcsák. Viszont cserébe az elkapás után nem változna tovább a közeledésük, megálna. Hátul is csak ezt a kismértékü átmérő változást kompenzálnánk, + az állandó feszességben tartást biztosítanánk. Így a tárcsák méretváltozása adta nyomaték kapcsolás feladata maradhat a váltóé. Kuplung helyett meg a fordulatot kell hagyni visszaesni, aztán a váltás, majd újra gáz.
Vagy!
Fix bordás szíjjas összekötés. De elől a robogók hátsó kuplungja, ahol a blokk a belső ferrodol pofás részt hajtja. Ami kicsivel alapjárat felett elkezd fogni (egyenlőre csúszva) és kicsit hajtani a külsö vasdobot, amelyre kívülről ráfeszül a bordás szíj. Pl 500 alapjárat után 1000-től cca2000-ig csúszik. 2000-től 3600 végfordulatig fixen tapad, motort gyorsítja, míg az adott fokozat meghatároz egy végsebességet. Gáz elenged, következő fokozat, mostmár gyorsabb tempo lesz a vége a 3600 végfordulatnak. És így tovább.
Ez még talán a rángatásból is csillapít pici meg-megcsúszások útján.
Ennyi futotta a szakmaiságot nélkülöző, csak a logikus gondolkodást gyakorolni igyekvő agymenésemből. De a szakmai kritikát, a gyakorlati alkalmazhatóságot már nektek kellene lefuttatni, mintegy segítve azzal nekem.
Persze hol a MOTOR fílingje így?! A diesel motorfékje? Vagy az megmarad? Tessék belezavarodtam.