TakyL
2008.04.16
|
|
0 0
86
|
A HMS VICTORY saját weblapja szerint: Refitting commenced at Chatham in 1800. The "middling repair" turned into a "great repair" as more defects were found. She was modernised, her open stern galleries being removed and the entire stern closed in. Two extra ports were cut on her lower gun deck and the magazines were lined with copper. The heavy ornate figurehead, now very rotten, was replaced by the simpler, lighter design she carries today. Her pole masts (made from a single tree trunk) were replaced with composite masts (made from a number of trunks banded with iron hoops). The ship was also repainted with the black and yellow livery as seen today, although the port lids remained yellow. These were later painted black producing the "Nelson chequer" pattern which became standard after Trafalgar. Amennyiben jól értelmezem, akkor az összes árbócot kicserélték az új szerkezetűekre. Valószínűleg az a fogalomzavar okozta a problémát, amit Te is írtál. A többosztatú árbócok ekkor már (sőt a Victory építése előtt több mint 200 éve) általánosan használtak voltak a hadihajók építésénél. A kompozit építésű (na nem a modern értelemben :) ) viszont csak a Victory építése után terjedt el. Tipikusan az a félreértés, amely beszélgetésnél az első visszakérdezésnél kiderül, fórumozásnál meg fut az ember vele vagy 5 kört mire tisztázza :) |
Előzmény: Törölt nick (85)
|
|