Medve_V6 Creative Commons License 2008.03.06 0 0 28644

Sziasztok,

 

rég jártam errefelé.

Nem emlékszem már, hogy itt írtam-e, a mazdaklubos Xedosfórumban már igen, hogy a szeretett Xedosom parkolópályára került, és hobbiautóvá avanzsált, mert egy Ford Focus C-Maxba tekerem a kilométereket február eleje óta.

 

No nem én vettem... mert ennyi pénzért nem ilyet vennék, de én csak használom, a munkáltatóm tartja fenn.

 

Nem mentem messzire, a Ford valahol távolról egy kicsit Mazda, és fordítva... hát elég vegyesek az érzéseim. Nyilván, ajándék lónak ne nézd a fogát, és egy szavam sincs rá, 2 éves, 1.6 dízel, 55k km (valós, a munkáltatómnál volt előtte is, csak más használta) annak minden előnyével és hátrányával együtt. Elég feszes futóműve van (gondolom a magas építés miatt), érdekes módon az 5ajtós és a szedán változatban ugyanezzel a motorral hátul még dobfék van (2008-at írunk...), ebben már tárcsa.

 

Elég jól felszerelt, van benne 4 lufi, ABS, elektronikus fékerőelosztó, összevissza hajtogatható hátsóülések, gyári mp3-as rádió, kétzónás digitális klíma (amivel nehezen barátkozom meg), villanyablak elöl (és a bal első automata, az is CSAK lefele... ez is vicces). Nehezen szokom a dízel szűken használható fordulatszám-tartományát, amúgy viszont teljesen korrekt. Futóművét csak dícsérni tudom, őszintén megmondom, még a Xedosénál is jobbnak érzem, bár ezzel nem mentem olyan helyzetekbe még, mint a Xedossal, ez kétségtelen.

 

fogyasztása 6,6 körül alakul, biztos velem van a baj, de az 4-5 literes fogyikat, amiket hallok, olvasok a hasonló méretű dízelekről, nos próbálgattam rövid távon, de ahhoz iszonyat csigatempójú gyorsulás kell, szerintem a mindennapokban az nem műxik, nálam legalábbis. Sőt, ha sokat arszolok dugókban, 7,5-re simán felmegy...

 

kormányról a Xedoshoz képest nem jön annyi visszajelzés, viszont kevesebb fordulat kopptól koppig, ezért közvetlenebbül reagál.

 

a magas felépítés is vegyes érzésekkel tölt el. Kétségtelen, hogy könnyebb beleülni, főleg a Zasszony szereti, mert ő ugyebár általában járdasizgetről száll be, és a Xedosba ugyanez vicces művelet volt (neki nem annyira). Kétségtelenül jobban átlátom a forgalmat is, de nekem valahogy idegen ez a kisteherautó-vezető feeling, nem sikerült még megszoknom.

 

jó a deréktámaszos ülés is, viszont valami hülye műszál ülésborítás van, rajta, ezért minden alkalommal, amikor kiszállok, a sztatikus elektromosság megb*sz, amikor az ajtóhoz érek, hogy becsukjam. Ez iszonyat módon idegesítő. Ez csak velem van így, vagy más is tapasztalt hasonlót más autónál?

 

az is feltűnt, hogy mivel ugye ehhez az autóhoz a töketlen-vezető-családapa vezető sztereotípia kapcsolódik, a Xedoshoz képest kevésbé tudok dinamikusan haladni. A Xedost szinte mindenhova beengedték, sávot váltani, utcából kijönni könnyebb vele. A Cmaxot sehova nem engedik be, mindenhol várok, várok, várok, aztán 3-4 autó után tudok menni (jó esetben). Gondolom a töketlen-családapa sofőrt nem akarják maguk előtt totyogni látni, ezért van ez, vagy nemtom' :)

 

hát ennyi hirtelen, tényleg semmi komoly gond nincs vele, de igazán szerethetőt sem tudok mondani róla. Működik, elmegy A-ból B-be, viszonylag jól fogyaszt, sok cucc belefér, kényelmes, praktikus, de sosem fog olyan érzéseket felszabadítani bennem, mint a Xedos... és hát az, hogy a fenntartását nem én fizetem... no az azért nagyon sokat számít

 

szóval ez van most... a Xedost egyelőre megtartom. Bármilyen hihetetlen, de miután megkaptam a C-maxot, kicseréltettem a vezérlést rajta, mert pont 180k km-nél járok, óra szerint. Lehet, hogy hülye vagyok, hogy ráköltöttem azt a 130k HUF-t, de már korábban rászántam, úgyhogy megcsináltattam. Szeretném megtartani, kérdés, tudom-e hol tárolni, nem túl sok pénzért.  nem szándékozom eladni egyelőre, mert túl sok pénzt nem kapnék érte, de lehet, hogy fél év múlva már mást mondok .Idén szerintem mindenképp marad, később majd meglátom. A talira azért mindenképp megyek, ha tudok...

 

szép estét nektek, Mazda-fanok