Kedves Biga!
Sok mindenre nem tudom a választ, de a szentírásban így van, tehát igaz.
Pl.: ez is ilyen:
"Az, hogy Jézus prédikált a Seolban és ezt így kéne érteni, meglehetősen furcsa lenne. Mi értelme van a prédikálásnak, talán a Seolban is meg lehet térni? "
Nem tudom az okát csak feltételezni tudom, de Péter valószínűleg tudta és nem véletlen írta, tehát igaz. (és ő nem példázatként írta)
(Amúgy miért zárod ki azt a feltételezést, hogy meg lehetne térni? Hiszen azok a szellemek nem hallották az evangéliumot és esélyük sem volt rá. Isten pedig igazságos. Nyilván a Seol nem a kárhozat (azaz az örök elvettetés), mert akkor nem kellene második halál, ahol a Seol(alias Hádész) is bevettetik a tűzbe a halállal együtt.)
"Mert hozzászólásod végén már eljutsz ide, hogy lehet, hogy csak egy álomszerű de nem öntudatlan állapot van, node a Lázár példázat akkor ennek ellentmondana, mivel ott szemlátomást gondolkozik, beszél a gazdag. Vagy csak álmodja? No, ez már kezd így bonyolult lenni. "
Azt feltételezem, hogy a testi alvás egy hasonlata (példázata) az test nélküli állapotnak. Abból indultam ki, hogy a testi alvás se teljesen tudatlan, mivel ott az álom és tudommal az agy sokkal több információt dolgoz fel alvás közben mint ébren. (az aznapi eseményeket a hosszútávú memóriba való elraktározása ekkor történik)
Nem hiszem hogy ez olyan bonyolult lenne, csak el kell gondolkozni.... és menni fog.
Csak nem kell túlzásba vinni a következtetéseket, mint ahogy a példázatoknál se, hanem a példázatoknak mindig van központi mondanivalója és nem a részletek boncolgatása visz közelebb a központhoz. (Ezért is hívják parabolának mint az antennát ) Ennyi.
Üdv