- duplagondol - Creative Commons License 2008.03.01 0 0 670

"Csakhogy Lukács is közli: Lk 3:23-31!"

 

Ez még nem igazolja teljes egészében a valóságtartalmát, főleg, hogy a két lista alapvetően különbözik egymástól (még József apjának nevét is eltérően adják meg).

 

"A keresztre feszítés eléggé vitatott téma, mettől meddig is alkalmazták a rómaiak."

 

Pedig nem az, a rómaiakon kívül a perzsák és a hellenisztikus uralkodók is alkalmazták, utóbbiak épp a zsidók ellenében; a jeruzsálemi keresztrefeszítések nyomait még a feltárt sírok halottain is ki lehet mutatni.

 

"Az őskeresztény források velük egyidősek és bennük szó sincs szűzen való fogantatásról, mely biológiai képtelenség – szemben az első érintkezésre való fogantatással."

 

Egyedül a páli levelek keletkeztek korábban az evangáliumoknál, ezekben valóban nem esik szó szeplőtelen fogantatásról; ahogy nem is mond jóformán semmi mást sem Jézus életének történetéről, amit csak később jegyeztek le írásban. Pálnál a feltámadás, nem a születés áll a középpontban - egyik tapasztalaton túli csoda épp megerősítené a másik megtörténtét, már a hitet nem keverjük össze a biológiával.

 

 

"Charpentier szerint a templomos lovagok azután "világosodtak meg", miután Jeruzsálemben, a Szentélyben megtalálták az esszénusok iratait."

 

Alighanem ez hajaz a Da Vinci-kódos vonalra, a valóságban a kumráni tekercseken túl csak az I.-II. századi íróktól maradtak fenn adatok az esszénusokról.