nekem ennél generálisabb problémáim vannak
1) a random map generator szar. nem életszerű terepet generál
2) eleve, a terepek körében legyen nagyobb változatosság, és generálódjon csapadék és hőmérséklet alapon, ne csak kevés tereptípus legyen. a domborzat teljesen külön generálódjon, és az éghajlati rendszer ehhez igazodjon. de, attól, mert valahol magas hegység van, az ne legyen használhatatlan.
3) a termelési rendszer ne a production - kaja - trade alapon menjen, hanem terepen mezőgazdálkodni lehessen. a bányászat, az ipar, és a kereskedelem ettől legyen független.
4) a resource rendszert elfelejteném a mezőgazdasági termékek kapcsán, hanem egyszerűen a teljes mezőgazdaságot átállítanám arra, hogy a terepen nem kaját, hanem éghajlattól függően különböző termékeket állíthatsz elő, ami ad bizonyos kaját és productiont. (wheat farm, cattle pasture, wineyard, etc. bármi, bárhova letehető legyen bizonyos éghajlati keretek között).
5) a bányászat ne foglalja a helyet a terepen, hanem legyen egy generált ásványkincs altérkép is, ami alapján nyithatsz bányát valahol vagy nem. az ásványi resource rendszer is elfelejthető innentől kezdve.
6) az ipar és a kereskedelem a városban legyen. ez kelljen hogy a legnagyobb fejlődésen menjen keresztül, az elején cska a városi lakosság kb 10%-a , a modern korban már majd 90%-a ezzel foglalkozhasson. a kézműipari termékek termelése is el tud innentől kezdve szakadni a resource rendszertől. (pl. hit musicals :) )
a termékek száma innentől kezdve kibővíthető.
7) természetes szaporodás ne csak a kajatermeléstől függjön
stb.