ede111 Creative Commons License 2008.02.11 0 0 347
Jó Szerencsét az egész csapatnak!
Este megérkztem a hétvégi dunántúli kirándulásró, elolvastam az eddigi történéseket, s most megteszem "bölcs" hozzászólásom! Kivételesen az elütéseket, kisebb hibákat nem javitom, kérem elnézni,s elhinni 5-ös voltam nyelvtenból!!
iMint mérnökember, -aki ismer tudja, és néha szenvedi is- általában a dolgokat meg szoktam tervezni, költség es egyéb oldalakról átnézni, nem szeretem ha nagy meglepetés ér bármilyen témában.
Igy most átgondoltam Pityy capt. 'bátortalan' felvetését, s leirom gondolataim, s szerintem kár lenne ab-ovo ledorongolni, mert ahogy mondják " van benne valami"
Még akkor is, ha esetleg nem valósul meg,.
Miután -emlékezetem javasolt változásról is véleményt alkothatok.
Én is látok a javaslatban kedvezőőbb momentumokat, ezért megprobálom a mellette és ellene szoló érvreket egymás mellé tenni.
Előre bocsájtom, Alfonzó kedvenc mondatát" Nekem teljesen mindegy", de nézzük a tényeket.
Mellette:
'1,,,költségek,,,Lakóhelytől függően hajónként 5-15 ezer forintos kölségmegtakaritás, legtöbb a Tiszaugiaknak, hisz nekik semmi km nem merül fel. Vegyenk egy dunai-Bp- lhajóst, felmerül egy Bp-Tiszaug oda-vissza, s kész. A jelenlegi túrauton:Bp-Tcsege, Tcsege-Tiszaug, Tiszaug-Bp. Km-ben kb 250 a különbség, ez költségben nagyjából 7-9ezer Ft. Nem egy ökör ára, ezt szerintem be lehet vállalni mindenkinek, nyilván nekem kevesebb, a Tiszaugiaknak majd a duplája
2,,, Utazás, utaztatás. Ez mz már húzósabb, hiszen nem 2-4 szerelvényről van szó, hanem ez a szám akár 12-15 is lehet. Nekem a cégben a fénykorban 32 Tir vizsgás nemzetközi gkv-m volt, de nem biztos, hogy nyugodt szivvel kiállitottam volna a létszámot.Ezt megszervezni nem egyszerü ám, -bár Beer-ci vállalta-no de ennyit egyszerre??!! Ha egymás után, még + kiadás, de most hagyjuk a pénzt.
Mint tudjuk, mindig a kölcsön dolgokkal történnek problémák,mi van ha egy hülye román kamionos a 4-esen letarol 2 szerelvényt? Velem is megtörténhet, de akkor ÉN vagyok ott, legfeljebb dühöngök. És a szivesség pilota??Mit mond a gazda! ezért meg azért meg amazért...miért nem vigyázott figyelt stb, noha teljesen vétlen pl. az ügyben.El van b...va a gk, az utánfutó, a nyarralás stb. Hogy szól a mondás: feleséget, autót töltőtollat kölcsönadni soha...Az uj variációban mindenki saját maga, saját felelősségével hozza-viszi a szerlvényt-ami hajó nélkül is lehet akár sok millio Ft is-!
Szóval én itt látom az egyik sarkalatos gondot,ami persze egyértelmüen felodható, ill. ki mennyire viseli az ilyen jellegü dolgokat el..
Én pl. ha a Tcsege él tovább, egyik gyeremekemmel oldom meg . Akkor is lehet a román kamionos variácio?? Igen de mindenki érzi, mennyivel más a szitu, ha egy családban történik!!
3,, szervezés. Egyszerüsödik, nem kell pl kisérő autó, a "bázis " elérhető távolságbam telefonon, ha vél. esemény van.Meg még néhány a fix helyhez kapcsolodó előny

Ellene::

1,, nem erről beszéltünk eddig!!?? Igen, kétségtelenül, és akkor....

2,,Bizonyos többlet költség hegymenetben, mivel valamivel több üza. fogy el. Ezt én a nagyjábol ismert motorok esetén 1 lit/ üzemórának gondolom, azaz kb 10 óra felfelé, at 10 -15 lit.benzin/ hajó. Nem számottevő

3,, Tájkép,,. 2x látjuk "ugyanazt" a tájat Ez tény, de a látvány soha nem ugyanaz!Egyébként a Tisza kiemelkedően legszebb része Tiszabecs- Tokaj, onnantól is szép term. de már nagyon hasonló egymáshoz!!(Többször bejártam a fenti utat, meg Tiszalöktől-Abádszalokig, láttam, tapasztaltam.

Összefoglalva: Lehet, hogy nem is marhaságot irt Pityy, lehet elgongolkozni, idő rengeteg. Lehet demokratikusan választani, lehet a főszervező(k) véleményét-állásfoglalását elfogadni véglegesnek, az a lényeg, hogy kellemesen töltsünk el 3-4 napot, s hajózzunk is ugy 150-200 kilométert.

Én ott leszek, bármelyik verzió esetén, remélem mindenki ezt az elvet vallja, és szent a béke!!
Jó hosszu lett, de ez van. üdv,,,,,,,,,ede