Egy ilyen villát árul a német MOTEK 2600-2800 EURO-ért.
Mivel ennyiért nem érdemes venni, az apámmal csináltuk ezt (én csak segítettem neki).
Az eredeti motornak az első kerék utánfutása 100 mm. Ez a kormány forgási tengely egyenesének a földdel való döféspontja és az első kerék földdel való érintési pontja közötti távolság.
Szóló motor esetében sarkon való bekanyarodáskor kell a kormányt forgatni, amikor egyébként kicsi a sebesség. Úton való közlekedéskor kanyarban bedől a motor, ekkor nem fordul a kormány, vagy kicsit fordul.
Oldalkocsi esetében mindig el kell fordítani a kormányt, ami nagy sebességnél 80 felett olyan erőt igényel, mintha egy villanyoszlopot kellene kitekerni. 130-nál már szinte nem lehet kanyarodni.
A megoldás, hogy le kell csökkenteni az utánfutást 20-30 mm-re.
Ennek egyik lehetséges módja a képen látható első lengővilla.
Nulla nem lehet, mert akkor a motor instabil lesz, kóvájogni fog az úton.
Oldalkocsi esetében fellép még a "wobbler" effektus. Beleng a kormány. Ezért kormánylengés csillapítót kell felszerelni rá. A régebbi motorokon eleve volt ilyen tekerőgomb a kormány közepén, amivel egy dörzskereket lehetett megszorítani.
MZ esetében eddig csak az eredeti villát láttam oldalkocsival is. Azért nem kellhet, mert lehet, hogy eleve kicsi a kerék utánfutás és nem mennek vele gyorsan.
Egy előző képen van egy szürke oldalkocsis BMW K100, ami 150km/h sebességnél is könnyen kormányozható. Ennél a sebességnél is stabil, köszönhető a futóműnek és az autó kerekeknek. A kis kerekeknek köszönhetően a 80-90-es tempó a kellemes vele.
Holnap lesz kész a teljes eleje, majd rakok fel képeket.