balzo56 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 610

Szia Quattroman!

 

Az olajcseréket magam illetve a több évtizedes tapasztalat alapján állítottam be. De volt pl. Opel astrám, a könyvében az volt rögzítve, hogy sok városi használat esetén a 15e inttervalumot célszerű megfelezni. Van egy olyan simli is a dologban, hogy a fiam is tud olajat szerezni ( kocsiba)  castrolt pl. magnateket 4literest 4000ft-ért. Egyébként Mivel vénember vagyok megrögzött is.  Az olaj teljesitmény határa egészen biztos, hogy nem 10e v 15e kilóméter mert ilyen intervallumokat adnak meg. Bár olvastam már 20 és 30e kilométerről is. Sőt a kamionoknál meg sokkalta többet. Viszont láttam olyan motor belsőt is ahol az olajsár a betöltő sapkán és a szelepfedél belső oldalán már kicsapodott ( 100e alatt volt a kilómétere) és minden esetben a kötelező szervizeken megjelent. Még régebben volt egy cimborám a Nissan szervizben és alkalmanként be-be járogattam hozzá.

Hát ennyi a történetem, én már ilyen vagyok.

A 10W50 es történetem a következő: a nyáron ausztriai túrán voltunk és a hegyimenetek megviselték a technikát (Hyosung GT650 SH) a gép betöltőnyílásán olvasható, hogy 10W40. a nagy meleg nyárban szerintem híg volt bele, mert a sebesség váltó előszőr nagyon finoman és pontosan müködött, de hosszú menet és hegyi túra után már nem volt jó, pontatlan és néha alig lehetett kivenni üresbe. Haza jöttünk, átcseréltem 10W50-re onnan az ilyen problémám megszünt. A Hyo nyitott hütése jobbnak tünik mint az FJR ami zárt és valószínű a hőterhelése nagyobb. Lehet ezen még elgondolkodnom biztosan, de én ilyen levezetés alapján döntöttem, győzzél meg szombaton az ellenkezőjéről, ha gondolod.

A kezelési útmutatóban még olyan is van hogy 20W40-es is, meg jó néhány változat. 

Ja mennyi a gumijaim vége euróban, mert abban szeretném kifizetni te is eur...-ban fizetted.

Üdv: balzo    

Előzmény: Quattroman (604)