" A tudomány és a vallás jelenlegi tudásunk külön szféráit alkotják, melyeket,
bármi másnál élesebben, metodológiai különbségek választanak el egymástól.
A tudomány tesztelhetõ ismeretegyüttes fölépítését célzó vizsgálódási folyamat,
amely ismeretegyüttes szüntelenül ki van téve az elutasításnak és megerõsítésnek;
e terület igazságai átmenetiek, képlékenyek és változók.Abból adódóan, hogy a
Tudomány, s nem a Hit Korában élünk, tömegesen jelentkezik a kísértés, hogy a hit
köré a tudomány eszközeivel építsünk föl állványzatot. A két terület összebékítésére
tett kísérletek folyton kudarcot vallanak azon alapvetõ oknál fogva, hogy a vallás
végsõ soron a hit alapjain nyugszik. A hit lényegét valójában kimerítõen adja vissza
a „bizonyítékra való tekintet nélkül hinni" megfogalmazás, amely a hitet a tudomány szöges ellentétévé teszi.
„A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyõzõdés" (A zsidókhoz írt levél, 11,1).
„Mert hitben járunk, nem látásban" (A Korinthusbeliekhez II., 5,7).
„Boldogok, a kik nem látnak és hisznek" (János, 20,29).