Tapasztalataim szerint kb. 2500 alatt teljesen döglött, felesleges kínozni. Felette kell tartani, de 2200 alá tényleg ne menj, mert ott hiába vársz bármit is...
Ahhoz, hogy Te jól érezd magad, úgy kell pörgetni, hogy felváltás után pont a nyomaték maximum környékére essen vissza a fordulatszám. :-)
Kb. 5000-ig kell kihúzatni és akkor olyan 3500-3800 -ra esik vissza, ott meg épp a nyomaték maximum van így lehet folytatni a gyorsulást.
A hárömszög szerintem azért van ott, hogy könnyebben tudd tartani az 50-et városban anélkül, hogy pontosan leolvasnád az órát...
A 30 is azért lehet rajta, bár a cseheknél sincs 30-as korlátozás.
Vagy lehet hogy azért, hogy 1-ben max.30-ig, 2-ben max, 50-ig lehet kihúzatni? Igazából ez nem logikus az eltérő motorok és váltók miatt, de régen a Zsigulikon ezért voltak római számok a sebességmérő számlapján, hogy jelezzék, melyik fokozaban meddig lehet húzatni (ott persze fordulatszámmérő nem volt, ezért volt ez a segítség).