Kedves Szélfújta Haj!
"Csak át kell olvasni ezt a topicot, meg a többit."
Valószínűleg elkerülte a figyelmét a hozzászólásom, hogy csak az "érdemesek" járhatnak-e oda?
Látott ön Waldorfos füzetet? Abból pédául tapasztalható lenne, hogy hogyan "dolgoznak" a gyerekek.
"Pont, hogy nem a Waldorf az, amelyik a legjobb képességű gyerekeket vállogatja ki. Ennek az oka, hogy ha csak jó képességű gyerekekből állna egy osztály, akkor nem találkoznának egy-egy területen problémás gyerekekkel, akkor ők is sokkal szegényebbek lennének (szociális értelemben). A kölcsönös segítségnyújtás nem csak a felnőttek privilégiuma, sőt a gyerekek messze nagyobb szociális képességekkel rendelkeznek, ők nem csak beszélnek róla."
Egy Waldorf osztályban kellenek "problémás gyerekek" is, mert a többiek fel tudják zárkóztatni őket, de ha túlsúlyba kerülnek a "problémás gyerekek", akkor a "jó képességű gyerekeket" húzzák vissza. Azért írtam idézőjelbe a problémás, és jó képességű gyerekeket, mert az osztálytanító számára ilyen nincs, nem katagorizál, egyszerűen gyerekek vannak, és mindenki egy egyéniség.
Minden iskolában ahol túljelentkezés van, szükséges a "felvételi".