A léptető motor az mit jelent? A tengelyen van az a rész, ami a mágneses teret változtatja, (tekercsek) és így kényszerítí forgó mozgásra? Ez esetben sajnos még rosszabb a helyzet, mert a forgó részen azok a kis réz szegmensek (kommutátorok) veszik fel az áramot a tekercseknek. Ettől változik a házban lévő állandó mágneses térhez képest a forgó rész mágneses tere. Ennek bizony véges a tűrése a tengely irányú lógás tekintetében, és a szén kefék, esetleg olyan helyre érnek, ahová már nem volna szabad nekik. Így a keféket is lehet majd cserélni. Sajnos ezek a motorok már nem a cocilista megoldásokkal készülnek. Ott volt mindennek bőven hely, még akkor is, ha ekkorát lógott a tengely. Ma már cipőkanállal kell mindent betuszkolni a helyére, és ha elkopik valami, akkor már használhatatlan, vagy már nem tanácsos a javításig használni.
Ezek a motorok egyszerűbb megoldást adnak a gyors, és a lassú fordulat szabályozására, csak macerásabb a karbantartása, és a kopó alkatrészekre (szénkefék) is jobban oda kell figyelni. Szerintem az a baj, hogy gyárilag nem írnak elő időszakos karbantartási ciklust az ilyen forgó alkatrészekre. Én megboldogult T.M.K. -ás koromban, ha kellett, ha nem, szédszedtük, megpucoltuk, megcsapágyaztuk, és, ha kellett le is festettük a motorokat. Utána egy kis könyvbe be kellett jegyezni, hogy ki javította, és kin lehet majd elverni a port, ha megáll.
Én mindenkinek azt javaslom, hogy évente az ilyen alkatrészeket nézegesse át. Megéri!