vasutTOM Creative Commons License 2007.12.18 0 0 518

Kérdezősködtem már máshol is, de nem adtak megfelelő választ a következő dologban

 

Megpróbálom leírni a saját tapasztalataimat:

 

Volna 2db PIKO Br52-es kondenzációs gőzösöm. Ezekből 520-ast szeretnék csinálni, csak a gond hogy a szerkocsi "nem igazán" hasonlít a magyarra!
Ugyanis a kondenzációs ilyen nagy szögletes monstrum, szellőzőkkel a tetején, és hát a MÁV-nál ilyen nem volt. Tudomásom szerint.

Jól tudod, ilyen szerkocsival nem volt MÁV-os gép!

 

Szóval úgy döntöttem valahonnan kerítek egy normális szerkocsit, de sehol nem találni!

 

A KLEINBAHN árul szerkocsit. Van sima és kabinos változat is. A Kabinos az 501-s mozdonyoknak volt.

 

Szóval megkérdezném valakinek nincs-e véletlenül egy ilyen normál szerkocsija, vagy arról egy jellegrajz esetleg amiről meg lehetne építeni ez a jószágot?Nagy segítség volna!

 

Na most térjünk át a PIKO BR52-ből építendő 520-ra!

A mozdonyon előszőr is a gőzturbinát és azok csöveit kell eltüntetni. Ez nem egy nehéz dolog. Csak a járdalemeznél okoz gondot, hogy a lemez bordázata hiányozni fog egy darabon. Át kell helyezni az áramfejlesztőt a kazán tetjére az oldaljárdáról.

Kb. ennyi a mozdony!

A szerkocsi készítése egy kicsit bonyolultabb. Mert ugye be kell ide bűvölni a hajtást. Én már két változatot is kipróbáltam. De egyik sem volt hosszú életű.

Az első változatban csak két tengelyt hajtottam meg. A mozdonyhoz közelebbi forgóváz futó lett, mert felette van a motor a széntér alatt. Így az ereje egy kicsit gyenge lett. futása elég jó. Megmaradtak a forgóvázak valaósághűen forgónak. Csak az áttétel megoldása volt bonyolult.

A másik változatnál a meghajtás abban különbözött, hogy a hajtott forgóvázon kívül a másik is meg lett hajtva. Egy erős rugó vitte át a hajtást. De sajna ez sem vált be. A rugó ívekben gyakran kiakadt.

A kísérletek után a mozdony selejtezésre került. Jelenleg a fűtőház mellett áll, mint fűtőgép.

Kerestem egy igazán kispénzű megoldást. A KLEINBAHN-tól vettünk egy ÖBB 52-s mozdonyt 92 Euróért. Ebből könnyen, tényleg jó gépet lehetett kialakítani.

E mozdony átépítéséről remélhetőleg nemsokára az Indóházban lehet majd olvasni.

 

Előzmény: kacsa-86 (516)