BMW Power
Pontosan ezt akartam írni, a motorod nem attól ment szét, hogy Te nem megfelelő olajat öntöttél bele, hanem az előző sokszor százezer kilométer és elhanyagoltság eredménye. Amiért hozzászóltam, az konkrétan a Mobil olaj szóba hozatala volt, mint a meghibásodás oka.
De tegyük még hozzá, hogy nem a nyolcvanas években vagyunk, amikor a Mercedes "zöldséges" dízelmotorjait sacc egymillió kilométerre tervezték, hanem a fogyasztói világban, ahol minden rövidebb élettartamra van tervezve, és tönkremegy normál használatban is, vegyél helyette egy újat.
Majd ha kinyiffan az M5-öd és indolkolatlan kopásokat látsz benne, akkor biztos a te agyadban is bevillan a nem megfelelő olaj.
Bevillanna, de rengeteg más tényezővel együtt. Mivel gyárilag ajánlott olajat használok original BMW forrásból, az olaj lenne az utolsó, amire gyanakodnék. Előző tulajokra gondolnék, az általuk beleöntött nem megfelelő olajra és karbantartásra.
dugócsapszeg lötyögött a szarrákopott bronzperselyben
Az egy kopásnak nem túl erősen igénybevett hely. Régen Ladákban meg volt fúrva a hajtókar hosszában, és a hajtókarcsapágytól jutott el az olaj a dugattyúcsapszeghez és a perselyhez, hibátlan kenés volt. Ma más kb. az igénytelenség netovábbja, hogy a dugattyúfenékről visszaverődő olaj jut be egy furaton a csapszeghez a hajtókar tetejénél, és végzi a kenést. De mégis elegendő a gyár által tervezett futásteljesítmény hibamentes eléréséhez, például az M5-nél is ez a megoldás van. De annyit nem fog elmenni, mint a régiek.
szétbontáskor elkeserített hogy pl vehettem 4 uj hajtókart is
Mért nem volt elég 4 darab dugattyúcsapszeg persely a hajtókar kisszemébe? ETK hozza külön is.