BMW Power
A motorod a Mobil 1 TurboDiesel 0W-40 alacsony viszkozitása által okozott elégtelen kenés miatt NEM mehetett és nem is attól ment tönkre. Ezt fontosnak tartom leírni konkrétan a Mobil olajcég becsülete védelmében, mivel ez egy nyilvános fórum, és személy szerint érintve az ügyben magam is rengeteg Mobil olajat értékesítek.
Ki is fejtem bővebben:
A meleg oldali viszkozitása az általad említett mindkét többfokozatú motorolajnak 40-es, szóval kb. ugyanaz. A 0w-40 a 10w-40-től abban különbözik, hogy előbbi hidegen kisebb viszkozitású, ez azonban nem jelent semmilyen kenési problémát, hiszen az olajok kenési képessége mindig melegen a legkisebb, legkritikusabb, így ez az egyik, hanem leglényegesebb adat.
Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, itt van több példa, konkrétan a Mobil 1 TurboDiesel 0W-40 is, forrással, adatlapokkal együtt. Látható, hogy a melegoldali viszkozitások azonos melegoldali jelzésű olajoknál gyakorlatilag megegyeznek (40-eseknél 14,0-14,4 cSt, 50-eseknél 19,1 cSt). Hidegoldali viszkozitásnál szoktak kisebb eltérések lenni a mért viszkozitásokban, a melegoldalinál - és ez a fontosabb - viszont lényegesen kisebb a szórás.
Mobil 1 TurboDiesel 0W-40
Viszkozitása 40 fokon 78,3 cSt
Viszkozitása 100 fokon 14,0 cSt
Adatlapja:
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_0W-40.asp
Ez a link különösen jó, ezt okvetlen nézzétek meg, tanulságos, mert több motorolaj is szerepel benne, de ki is másoltam:
http://www.mobil.com/Australia-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_Super_XHP.asp
Mobil Super XHP 10W-40
Viszkozitása 40 fokon 98,0 cSt
Viszkozitása 100 fokon 14,4 cSt
Mobil Super XHP 15W-40
Viszkozitása 40 fokon 107,0 cSt
Viszkozitása 100 fokon 14,4 cSt
Mobil Super XHP 15W-50
Viszkozitása 40 fokon 145,0 cSt
Viszkozitása 100 fokon 19,1 cSt
Mobil Super XHP 20W-50
Viszkozitása 40 fokon 171,0 cSt
Viszkozitása 100 fokon 19,1 cSt
Ha bármi kérdés merül fel, természetesen állok mindenki rendelkezésére, akár privátban is.