BMW Power Creative Commons License 2007.12.06 0 0 711

Első körben be se nézz a motortérbe, hanem próbáld ki. Ha lehet kicsit nyomd is meg neki, és nemárt ha este nézed meg mert akkor a mögötted jövö autó lámpafényében remekül meg lehet figyelni mennyire füstöl. Nyomj neki kövéreket, jól melegedjen be. Megállás után ne állítsd le, kezd a kartergázzal, DE NE az olajnívó pálca kihuzásával mert az szart sem ér, ott soha sem jön semmi (jó kis neppertrükk) hanem az olajbeöntö sapka lecsavarásával, fröcskölni fog, vigyázva, valamennyi gáz tuti lesz, de azért ne pöfögjön nagyon.

Aztán fogd meg a vízcsöveket, mennyire kemények, esetleg tekerd le a kiegyenlítő tartály kupakját ha kibugyog, megforr, akkor ott már hőháztartási gondok vannak, reped hengerfej és társai.

Figyeld az alapjáratot, ha nem egyenletes, tarakírozik, akkor adagoló probléma, ez általában a régebbi ellenálásos adagolófejes modelleknél kivétel nélkül előjön.

Ezekután állítsd le, és várj 20 percet. És inditózz, figyeld mennyit teker beröffenésig. Ha érezhetően sokat teker akkor adagoló nincs a legjobb állapotban. (lehet még ennek oka a rossz jeladós csúcs, rossz alap elöbef szög stb, de többnyire ugyis az adagoló nagynyomásu elem kopott) 

Aztán mi van még........ja, nézegesd az olajfolyásokat, turbó környékén stb.

Ha engedik nem árt a müanyag fedél alá belesni, szerelésnyomok stb.

Hidegen mindig indul (majdnem) evvel nem kell foglalkozni, melegen vannak a gondok.

Nemtom manuál vagy automatában gondolkodol, automatánál a szokásos,váltogatásokat ide oda, stall test, lock-up bekapcsolását, stb ellenőrizni.

 

És nézz meg többet, nem lesz egyszerű menet, nagyon remekül megfogalmazta elöttem a kolega aki mostadta el, ennek mindig van valami nyűgje, valamit megcsinálsz utána jön a másik gond. de megnyugtatlak az ujabbak, a "d"-k, dettó ugyanez csak fényévekkel drágább problémákkal :-)

 

Előzmény: gabor1983 (701)