Pont az az abszurd, ha megéri elkerülni az autópályát, mert csak ott kell fizetni.
A kamionos szállítást meg úgy általában véve nem árt megdrágítani, mindenkinek jobb lesz, ha nem fogja megérni kamionozni, és több áru megy a vasútra.
Senki nem gondolja azt, hogy a kamionos azért kamionozik, mert az a hobbija, hogy nehéz teherautókkal rongálja az utakat. De a kamionos szállítás költségeinek a viselését újra kell gondolni, és a kamionos fuvarozóknak vagy fizetniük kell (persze a végén úgyis a fogyasztó fizet), vagy ha a díjjal már nem éri meg, akkor más módon kell a szállítást megszervezni.
Egy személygépkocsi nem okoz mérhető kárt az utakban. Egy kamion annyit amortizál az úton, mint tízezer személygépkocsi. Ezért a személygépkocsiktól a kamionok útdíjának egy tízezredét jogos beszedni. Ez viszont gyakorlatilag nulla, ezért nem jogos fizetnie a személyautósoknak.
A nyugati világban volt pénz a hatvanas-hetvenes években kialakítani egy olyan úthálózatot, ami elboldogul a kamionforgalommal. Nálunk viszont sose lesz nyugati színvonalú az úthálózat, még szinten tartásra sincs elég pénz, ez mára nyilvánvalóvá vált.
Azt nem tudom, hogy a részleteket hogy oldják meg technikailag.