A hőfokmérő műszerrel nagyon vigyázz! Nemtom az e34-nél hogyvan de e39-ben a kékmező vége az 40fok, az első vonal 60fok, a középállás 75 foktól de még 98 foknál is ottvan és csak utána indul el felfele!! Szóval a középállás egy elég tág intervallumot fed le, szándékosan persze hogy a gazdik ne vigyék szervizbe folyton mászkáló mutató miatt, sőt e39 ben már középvonal sincsen.
Én ugyemlékszem a klimás td és tds-ek rossz viszkó esetén melegedéskor a klimától függetlenül bekapcsolja az elektromos ventit a motor épsége megovása érdekében.
Pont ezért többnyire észre sem veszik a gazdik hogy a viszkojuk évekóta behalt.
A viszko lényege annyi hogy az elektromos ventivel ellentétben egyenletesen tudja szabályozni a hűtést, így igyekszik mindig azonos hőfokon tartani a motort, persze ez jó termosztátot, hűtőrendszert fetételez.
"d"-nél meg tökmindegy, itt épp a bemelegedéssel és hőntartással vannak gondok, és pl 320d-n már csak elektromos venti van, 520d-n meg viszko.