evangelium Creative Commons License 2007.11.20 0 0 545
A biblia egyértelműen kijelent valamit, amit nem kívánsz elfogadni, s kénytelen vagy efféle intellektuális okfejtésbe bonyolodni, ráadásul abból a bibliából merítve ellenérveket, amit nem fogadsz el Istentől ihletettnek.

A fogan szót fölösleges ragozni, a lényeg, hogy valami megfogant Máriában, mielőtt férfi érintette volna, és ennek gyümölcse Jézus volt.
Maga a mag, ami megtermékenyített, nem lehetett Józsefé, hisz ő nem "ismeré" Máriát
(lásd I. Mózes 4/1, 17, 25) míg meg nem született Jézus.
Ebbe belemagyarázni, hogy hát mégiscsak ő volt, aki megtermékenyítette Máriát, de azután a szülésig nem feküdt le vele többet, hát enyhén szólva is komikus, mikor Mária maga tesz bizonyságot arról, hogy a férfi érintése nélküli megfoganás a számára érthetetlen.
Az angyalnak nem kellett volna egy példát hozva (a volt meddő, de immár állapotos Erzsébet esete) megemlíteni, hogy Istennek minden lehetséges, ha Mária férfitól lesz terhes, hisz ehhez nem kell különleges Isteni csoda.
Ja, hogy az angyal arra gondolt, hogy ahhoz kell az isteni beavatkozás, hogy a Józseftől temészetes úton fogant gyermek a Magasságos Fia legyen, ki uralkodik Jákob házán, és az Ő királyságának vége soha ne legyen?
Az "ismeré kifejezések" (máshol együtt hál) egyértelműen a nemi aktusra utalnak, József pedig "nem ismeré" . Milyen érdekes, hogy az együtt hálást nem említi, az ellenkezőjét viszont igen.
Sehogy sem lehet belemagyarázni tehát azt, hogy az álomban az angyal azt mondaná Józsefnek:
-Ne félj magadhoz venni-vagyis ne félj vele hálni, hisz annélkül nem lesz baba...,
ugyanis az álombeli intés pillanatában a fogantatás már tényként van kijelentve, vagyis megtörtént.
A "ne félj magadhoz venni" válasz a "nem akará őt gyalázatba keverni, el akarta őt titkon bocsátani"-nak, vagyis, hogy ne tegye.

A gyalázat ügyebár, amiért el kívánta bocsátani, az volt, hogy kiderült: Mária bizony állapotos.
De vajon kitől?
Józseftől?

Akkor miért is ajánlotta ez után az angyal szerinted Józsefnek, hogy ne féljen magához venni "úgy" ahogy te értelmezed, mikor is a terhesség ténye már kiderült?

Nem cinikuskodom veled, hogy "művelt barátom" hisz valóban műveltebbnek tartalak magamnál!
De a biblia megértéséhez nem is kell olyan nagyon műveltnek lenni.
"Evilág bölcsessége bolondság Isten előtt."
Evilágon kétségtelen hasznos, és kamatoztatható, ám ...






Előzmény: Paleokrites (544)