Unua Creative Commons License 2007.11.17 0 0 830
Aztán persze minden a kőolaj árától is függ. Ha a kőolaj és vele a benzin ára minden határon felül növekedne, akkor egyre kevésbé érné meg a nagy távolságú szállítás, s visszajutnánk egy középkori jellegű gazdaságba, ahol csak a legértékesebb árukat szállítják pár száz kilométernél messzebbre. Ilyen esetben teljesen feleslegessé válna az autópályarendszer, hiszen sem a teherautók, sem a személygépkocsik nem használnák. Ez persze az EU-t is feleslegessé tenné (kicsit úgy, ahogy a Római Birodalom után kis feudális országok alakultak).

Angliában például előfordult, hogy először kiépítették az egész országra kiterjedő belföldi csatornarendszert a XVIII. században. Ez ma is megvan, de persze szállításra elég ritkán használják. Mire ez elkészült, megszületett a vasút, s az egész rögtön elavult. Ezután kiépítették a sűrű vasúthálózatot. Erre megjelent a XIX. század végén az olcsó benzin és a robbanómotorral hajtott autó. Amióta autópályák vannak (különösen az USA-ban), a vasúti szállítás visszaszorult.

Szerintem könnyen megtörténhet, hogy mire kiépítjük a tökéletes autópályahálózatunkat, addigra az egész fölösleges lesz, csak beleöltük a saját és az EU sok ezer milliárdját az ország természeti értékeit szétszabdaló betoncsíkokba, s értelmetlen hidak százaiba.

Előzmény: kis-szabó (829)