Tisztelt három négy felkiáltójeles Szakértő Úr!
Tőled igazán nem számítottam ilyen megnyilvánulásra „ez tuti!!”.
Természetesen mindenki nyugodtan hangot adhat véleményének, mert ez a demokrácia egyik jellemzője, azért én mégis ezúton tisztelettel megkérlek arra, hogy légy szíves olyankor állíts valamit biztosan, amikor van fogalmad a témáról.
Igen én hirdetem a Vaterán a „nagy haszonnal kecsegtető” Kuli vonórészt.
Bár nem kötelességem a „vádakra” reagálni én mégis megteszem.
(Mellesleg megjegyzem mindegyikőtök beszélt már velem Kuli ügyben, most mégsem nekem címeztétek hozzászólásaitokat, pedig úgy érzem ennyit megérdemelnék)
No de visszatérek az egyes számhoz.
Tudhatod, hogy a Kuli, a Pille és a Duna oldalkocsi legalább annyira szívügyem mint a TLF Pannonia. Mivel évek óta nem sikerült hozzájutnom normális állapotú Kuli vonófejhez (amit csak nálam legalább 30-an kerestek ebben az évben) kapva kaptam a lehetőségen mikor egy idős lelkes veterános barátom felajánlotta nekem, hogy készít vonófejet, ha adok hozzá mintát.
El is készítette a kért 2db vonófejet bilincsekkel együtt. Belehúzta csőbe a csövet, meghajtotta, esztergált, hegesztett, … tökéletes replikát készített. Azt mondta Ő nem vacakol a varratok köszörülésével, azt már én is meg tudom csinálni. Nem fogadott el értük egy fillért sem mondván, hogy ezt úgy sem éri meg gyártani. Egyetlen egy dolgot kért, ne híreszteljem, hogy ő készítette.
Sajnos nem tudtam titokban tartani a dolgot, mikor közeli kedves barátok érdeklődtek, csak eldicsekedtem vele, hogy nekem vadi új vonófejeim vannak.
Hosszas unszolás után engedélyt kaptam a forrás felfedésére. Barátaim örömmel fogadták a portékát 12000 Ft-os áron. Ez az ár tudtommal minimális nyereséget tartalmaz.
De a nyereség is csak azért van, mert (rábeszélésemre) 10db-ot készített egyszerre és nem kettőt.
Csak mellékesen megjegyzem a fele elkelt a satupadról…
Nem vagyok kereskedő! Segítek barátomnak eladni a terméket. Ha leköszörültem volna a varratokat és lefestettem volna, eladhatnám eredetinek, de én nem csapok be senkit sem.
Ha a „abes” kezébe kerül egy eredeti vonófej, vizsgálja meg rajta a varratokat, azután lehet minősíteni.
Sokat adok-veszek a Vaterán, többször barátoknak, ismerősöknek, segítve őket ezzel.
Sosem adtam el irreális áron semmit, (pedig a piac úgy tartja, hogy az árakat a kereslet határozza meg és nem a befektetés nagysága) ellenben sokszor ajándékoztam meg veterános kollegákat számomra értéktelen (több esetben 5-10 ezer forintos értékű) alkatrészekkel.
Ha túráztunk volna együtt tudhatnád, hogy az én kezem mindig olajos, mert sosem hagyok kollegát segítség nélkül már csak azért sem mert komoly szerszámozottsággal és pótalkatrésszel szoktam útra kelni.
Mielőtt félreértenéd nem fényezem magam, hanem csak tájékoztatlak arról, hogy ki az az ember aki a Kuli vonófejből fog meggazdagodni.:(
Szerintem tiszteletet érdemelnek azok az emberek, akik tesznek azért, hogy megmenthető legyen minél több régi jármű.
Már pedig a legtöbbet azok teszik, akik hajlandóak újra gyártani olyan alkatrészeket, amelyek nélkül nem lehetne a járműveket használni. Ők igen is tiszteletet érdemelnek és nem kritikát!
Hogy minek mennyi a reális ára? No ezt mindenki saját maga dönti el. Ha valakinek drága a 12000 Ft-os alkatrész ne vegye meg, főleg ha el tudja készíteni (készíttetni) olcsóbban!
Ha úgy ítéli valaki, hogy neki megér ennyit, megveszi.
Még egyszer hangsúlyozom, véleményt szabad és kell is mondani, de kéretik nem támadni, és nem felelőtlenül megbántani másokat!
Természetesen nem haragszom rád megnyilvánulásod miatt, csak nagyon csodálkozom….
Tisztelettel: Ring István