banany Creative Commons License 2007.10.25 0 0 3
Tokió, Japán, 2007. október 4. A Honda Motor Co., Ltd bemutatta legújabb fejlesztését, az Emberbarát Váltót (HFT, azaz Human-Friendly Transmission). Az új automata váltót kifejezetten a motorkerékpárok számára dolgozta ki a Honda. Kezelése rendkívül egyszerű, minden eddiginél kényelmesebb utazókomfortot kínál, miközben a motorozás élménye nem csorbul, köszönhetően a váltó kiváló hatékonyságának. A HFT rendszert elsőként a Honda DN-01 óriásrobogójába szerelik, melynek hivatalos bemutatóját a hamarosan kezdődő 40. Tokyo Motor Show-n rendezik.



A Honda által kifejlesztett fokozatmentes hidraulikus-mechanikus rendszer nagyon könnyű és kis méretű, ez teszi lehetővé, hogy motorkerékpárokon is használják. A motorvezetők változó igényeinek megfelelően a HFT két teljesen automataüzemmóddal rendelkezik, (a D módban normál, S módban sportos élményt nyújtva), valamint egy hatfokozatú, manuálisan kapcsolható üzemmódot is választhatunk, melyben a motoros a hagyományos váltókhoz hasonlóan kapcsolhatja a fokozatokat.

A Honda már régóta dolgozik automata váltóval szerelt motorok kifejlesztésén. Úttörő a sorban 1958-ban a Super Cub C100 volt az első, automata centrifugális kuplunggal szerelt modell. Hasonló mérföldkő volt a 750 cm3-es Eara 1977-ben, mely az első nagy motor volt Japánban, melyet nyomatékátalakítóval szereltek. Jelenleg a Honda automata váltós robogói a V-Matic változó áttételű rendszert használják.