Szia kori!
Egy másik topikban hosszabban "értekeztem" a tempomatról annak alkalmából, hogy az én -hasonlóan motorizált- autómba is bekerült.
Bemásolom ide:
1. Nem bonyolult a tempomat beépítése.
A kormányt és a kormányoszlop alsó-felső borítását kell levenni, de ha nőgyógyásznak indult a szerelő a pályafutása elején, akkor a kormány leszerelése nélkül is megoldja a dolgot.
Cak az indexkart cserélik, ill. -bár állítólag a 2007-es modellévtől már nem kell- egy plussz vezetéket húznak be a kormányoszloptól a műszerfal alján a komputerig.
Az árakról majd Donbcsi nyilatkozik, Ő szereli be a topikon lakók tempomatjait kedvező áron, gyorsan, igaz Cegléden.
Maga szerelés nagyjából egy óra, de ebben már a cigiszünet is benne van.
A tempomat szerelhetőségének feltétele, hogy a kormányoszlop aljára szerelt elektronikai elem (nem tudom a nevét) alkalmas legyen tempomat fogadására.
Ez az elem 3 féle lehet. "A" alap verzió, nem tud tempomatot "B" tudja a tempomatot, "C" tudja a tempomatot és a multikormányt is.
Ha Classic autód van és nincs ködlámpád, akkor esélyes, hogy "A" típusú a modul, akkor nem lesz tempomatod olcsón. Ha Ambiente vagy magasabb a felszereltség, akkor van ködlámpád és "B" vagy "C" a modul. Ha van Maxi-DOT és/vagy multi kormány, akkor tuti "C" a modul és lehet bele tempomatot tenni.
Donibcsi-t a www.hildep.hu oldalon is megtalálod, helyileg Cegléden dolgozik.
Árakat majd ő mond, de kedvezőbb, mint a márkaszerviz.
A márkaszerviz zsövegétől kinyílt a bicska a zsebemben, különösen, mert láttam miből áll a beszerelés.
Jó esetben csak a kormányoszlop alsó-felső borításának leszerelése, rosszabb esetben a kormány, a kormányoszlop borítás, a műszerfal bal alsó elemeinek és egy-két kipattintható biztosítéktábla kiszerelése a feladat.
Ha ez megvan, akkor kipattintják a bajuszkapcsolót, be az újat és -esetleg- egy kábel két végét kell bedugni a csatlakozókba és felkötözni a kábelköteghez kötegelővel.
Ha a kormánymodul nem elég fejlett, akkor igaz lehet a 70 eFt-os alkatrész.