Nincs ott Isten részéről a kijelentés, hogy még véletlen se áldozz erjedt mustot (magyarul bort), mert különben ... (-ki kell írtani az ő népéből-)
Ez a tényt próbálja kikerülni Tafkó egy ideje, nem sok sikerrel.
mert: Pl.: kovászos kenénynél ott van, hogy aki kovászost eszik, azt ki kell írtani a Isten népéből ... de a bornál(=erjedt must) egy aprócska állítás sincs ellene, pedig kéznél lett volna a dolog... (vagy legalább egy eset hogy valaki olyat áldozott volna és ... ) Eszerint Izráel automatikusan tudta, hogy nemki nem szabad ezt tennie!
Ez példátlan lenne a keménnyakú nép történetében... aki még Isten kejeltése ellenére is csinálta azt, amit nem szabad. (pl.: mannaszedésre szombaton - nem volt szabad, de a nép csak próbálkozott, majd pont a borral(=erjedt must) nem próbálkoznak???, amikor bortermő vidékre tejjel-mézzel folyó földre vitte be őket Isten ... )
Az must kéznél volt. Úgyhogy bármikor vétkezhettek volna így Izráel ... (csak addíg kellett volna várniuk míg felforr és máris részegít)
A sajtkészítésre való kérdés is kikerülése ennek a ténynek:
Rákérdeztt holott sajtot nem áldoztak... mi ez ha nem elterelés a lényegről ?
Aztán kacsingat, selytetget ... mint szokott!
Na tényleg end.