![](https://img.index.hu/imgfrm/8/2/7/1/THM_0003378271.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/2/7/3/THM_0003378273.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/2/7/7/THM_0003378277.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/2/8/0/THM_0003378280.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/2/8/9/THM_0003378289.jpg)
Üdv!
Pár kép a vonalról Az 5 km/h lassújel a 48-49 szelvénynél a lakótelep felett, ill gorilla, az utolsó kép Nagyvisnyó-Dédes állomás területe (ma már csak mh.)
A vonal Eger Felnémet és Bélapátfalva között 21 tonna tengelyterhelésű, új építésű a cementgyár miatt építették át.
Bélapátfalva Szilvásvárad Királd között 18,5 tonnás tengelyterhelésű míg Királd Putnok 16 tonnás.
A www.vpe.hu illetve más adatok nem megfelelőek, az egész vonal nem 17 tonnás ahogy gondolod.
Menetrendi segédkönyvből , tengelyterhelési jegyzékből sokat kiadtak nem minden kiadás különösen a régiek nem megfelelőek.
Régen pl Csokvaománynál 12 tonnás tengelyterhelés volt.
A vonal sínrendszere 48 as 54 es és 34 es sínekből áll 23 as nincs már benne.
34,5 kg/fm sínekre 18,5 Királdtól Putnokig 16 t tengelyterhelést állapítottak meg.
Ásványbánya:
Vannak vágányok de nem igazán használható állapotban, a gaztól nem igazán látni mi van meg és mit vittek el.
OMYA miatt nem használták őket, illetve a Bervaiból hiányzik kb 500 m szakasz pont az ív.