gabor144 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1397
No végre volt egy alkalom, hogy én is megnézhessem közelről e két régi járművet. Először is köszönet a tényleg gyönyörűen elvégzett felújításért az abban közreműködőknek, és köszönet a remíz jelenlévő munkatársának, aki készségesen beszélt a járművekről, és elviselte, hogy szinte mindenki mindent teker, nyomkod, nyit, csuk…. Továbbá köszönet azért, hogy egyáltalán volt egy ilyen alkalom, és köszönet Hungaroplan asztaltársnak, hogy betette ide, mert a BKV nem jeleskedett a meghirdetésben. Ennek ellenére szerintem meglepően szép létszámban voltak látogatók.

 

Sajnos azért néhány kritikai megjegyzés is ide kívánkozik: Nagyon nem tetszett, hogy a helyszínen az égvilágon semmi nem utalt rá, hogy itten most egy közlekedéstörténeti kincset, egy remekművet testközelből meg lehet nézni. Aki nem tudott róla máshonnan, és nem tűnt fel, hogy meglepően sok civil jön ki és megy be a kocsiszínbe, az kimaradt a dologból. Pedig biztos néhány arra járó kiránduló is megnézte volna. (Vagy szándékos volt a dolog a tömeg elkerülésére?) De így aki tudta, az is bizonytalan volt, hogy bemehet-e, hiszen mégiscsak egy üzemi területre lép be csak úgy.

 

Szép dolog a jármű felújítása, de ha már felújították, viszont közlekedni ugyebár úgysem tud, akkor nem jobb lenne valami olyan helyre tenni, ahol látható is a közönség számára? Mondjuk Szentendrére? Vagy voltak már ezirányú lépések, de nem sikerült helyet találni? Sehogy sem jó az így, hogy be van dugva egy kocsiszín mélyére, és évente talán egy-két nap meg lehet nézni.

 

És szerintem azt is megérdemelték volna a látogatók, hogy legalább egy A4-es papírra kiírják a legfontosabb tudnivalókat a kocsikról.

 

No mindegy, a lényeg az, hogy nagyon szép mindkét jármű!
Előzmény: Hungaroplan (1390)