kicsit azért tanulmányozd a zsidó hagyományokat (enélkül nem lehet megérteni a Bibliát). a bor mindig is az öröm, az ünneplés egyik jelképe volt, ókortól máig, aki ezt tagadja, az nem veszi figyelembe a tényeket. szinte minden ünnepüket áthatja a bor, mint rituális jelkép. az egész zsidó hagyományt elutasítani egy bibliai zsidó mennyegző leírásánál szűklátókörűségre és fanatizmusra vall. ha hajlandó vagy erről beszélgetni, benézek, ha csak a szokásos dolgaidat ismételgeted, elköszönésem érvényes. Jézus elsősoban zsidó volt és nem adventista, ezt kell figyelembe venni, nem pedig a saját elképzeléseidet.
Seudat Pidyon HaBen (elsőszülött gyermek beavatás): ... a kohen szóban elmondja a beavatást, megáldja a gyereket, elmondja a hagyományos áldást egy pohár bor felett, amit aztán megiszik...
Seudat Shabbat: ... az áldás, mely elismeri a nap szentségét, bor felett történik....
Seudat Purim: a fesztiválon bort szolgálnak fel. míg a zsidók híresek arról, hogy ellenállnak a túlott alkoholfogyasztásnak, ezen az ünnepen nem ritka a részegség... Talmud/Megilla7 arról ír, ezen az ünnepen annyit lehet inni, hogy ne tudjon megkülönböztetni két kifejezést (ne tudja összeszámolni azok héber szerinti numerikus értékét)
... a zsidók által felszolgált bor 3 víz és 2 egység bor arányú... történetírók jellegzetes mondása: egész Palesztínában nem találsz embert, aki berúg ettől a gyenge bortól, melynek csekély az alkoholtartalma...
mennyegző (Seudat Mitzvah): ... az első hat áldás elmondása egy pohár bor felett történik, a hetedik áldás a második pohár bor felett, majd a kettőt összeöntik és a fiatal pár megissza. azonban a legszorosabb hozzátartozók (szülők, testvérek) nem ihatnak bort és nem ehetnek húst.
Sheva Berachot: ... az első áldást a második kupa bor felett mondják el...
... az ünnepeken csak bor ivása engedélyezett, likőrt nem ihatnak a vendégek.
