Hát vadiúj autónál szerintem nem szabad csattognia, hiszen akkor nem venné meg az ember :), de mondjuk 10 év felett normális jelenség, szerintem.....
Sok év után nyilván nem zár tökéletesen a visszacsapó szelep a nyomásszabályozónál és visszaereszti az olajat a szivattyúból, aminek azután kell egy kis idő (néhány másodperc), amíg ismét fel tudja kapni, stb... .
Meg aztán ha megnézed, a régi, elhasznált olaj, amit leeresztesz sokkal folyósabb, mint az új, és ezért az új olajjal kevésbé vagy egyáltalán nem csattog, feltéve, hogy az erre az éghajlatra előírt olajat tőttöd bele. Ha hígabbat teszel, akkor az újjal is csattoghat picit, de ott már az olajfogyáson is észre fogod venni, hogy nem hozzá való.
Nem tudom, nálatok is van-e táblázat a motorháztetőn, nekem a 10W40-et hozza az itthoni körülményekre. 5W40-ből pl zabál, a 15W40-nel meg valahogy olyan érzésem van, mint amikor valami szorul. Pedig olyan igazán óriási különbségek nincsenek köztük. De lehet, hogy ez is csak ilyen pszichózisos dolog. :))))