Így van, ahogy Pigmy mondja, annyival egészíteném ki, hogy "régebbi" autónál azt az 10,000km vagy 1 év olajcsere időszakot lehetőleg be kell tartani és nem hinni mindenféle "harmincezres", meg "longlájf" olajoknak, amik csak a vadonatúj, napjaink technikájához felelnek meg. Ezen kívül minden olajcserekor erősen javaslom STP Engine Flush motoröblítővel negyed órán keresztül 2000-2500 fordulat között jól átjáratni a motort (persze szabad térben, nyitott motorházzal a hűtés miatt) és csak utána leereszteni a fáradtolajat, hogy minél több szutykot kioldjon a motorból. És természetesen minél több olajat kiereszteni a régiből.
Nekem pont ezért tart vagy 4 óráig a csere, mert hagyom rendesen kicsöpögni, sőt, ki szoktam venni a gyertyákat és így gyújtás, meg kompresszió nélkül megforgatom 2-szer vagy 3-szor pár másodpercig az indítóval és olyankor is kijön belőle még vagy 2 deci.
És hogy fokozzam a dolgot, :))) , meg is szoktam emelni egy picit az elejét, mert nekem hátrafelé néz a leeresztő és így az utolsó csepp is ki tud folyni a teknőből.
Egyébként személyes tapasztalatom, hogy amikor indításnál elkezd zörögni a hidrotőke, akkor ideje lecserélni az olajat. Nálam ez a jelenség szinte pontosan 10e km-nél szokott megérkezni és minél jobban halogatom, annál erősebb lesz.
Aztán olajcsere után megszűnik és minden simán megy.
Mielőtt szét lenne szedve a motor, azért azt is érdemes megpróbálni, hogy: motoröblítés, utána valami olcsóbb és hidegen kicsit vékonyabb olajjal járni kb 1000-2000 km-t, majd megint motoröblítés és aztán beletenni a megfelelő minőségű olajat.
Így ha rendbejön a dolog, akkor olcsóbban meg lehet úszni, mint a tőkecsere.
Ha meg nem, annyit legalább megért, hogy pontosabban be lett határolva a probléma.