Nem egészen. Mellettünk áll a görög kifejezések valószínűsége, zsidó hagyományok, Talmud, melletted meg csak egy elmélet. Nem tudtad bizonyítani, azzal egy igehellyel akarod, amire a bizonyítást kértük. Nem tudtál értelmes történetet faragni a kánai mennyegző mustos verziójából. A nagyobb baj viszont az, hogy te valamiféle erkölcscssőszt akarsz csinálni Jézusból, alkoholszondával a zsebében, és nem látod azt, hogy neki mi volt a fontos. Többre becsülte a paráznát, aki elgondolkozott az életén, a részegest, aki őszintén látta magát, mint az előírásokat kínosan betartó farizeusokat és törvénykezőket.. Ő nem a bűnok lajstromát nézegette és ikszelgette, hanem a megtérés - a gondolkozás megváltozásának a jeleit kereste. Az, hogy te nem tudnád betartani a mértéket (és gondolom emiatt szabályokra, törvényekre van szükséged), az nem jelenti azt, hogy más sem tudja. Írom mindezt úgy, hogy nem szeretem az alkoholt, kéthavonta megiszok egy deci vörösbort, ha nagyon rámtukmálják. És igen, van mérték.
Egyébként a Biblia tele van olyan szavakkal, amelyek többértelműek. Ha nem vesszük figyelembe a kiegészítő bizonyítékokat, akkor bármit ki lehetne belőle hozni. Nemo ezért hivatkozott az egyik olyan görög szótárra, ami az újszövetségi jelentésekkel foglalkozik. Mert ez nagy alapossággal az olyan jelentéstartalmakat vizsgálja, melyek ott fordulnak elő.
Tehát mivel lehetnél meggyőzőbb? Ha elő tudnál keríteni olyan történeti műveket, ahol találhatunk leírász a zsidók mustfogyasztási szokásairől, mennyegzőkről, ahol mustot fogyasztottak, stb. Az, hogy létezett abban a korban musttartósítás, önmagában semmit sem jelent. Disznóevés és meztelen olimpiai játékok is léteztek, de ez nem jelenti azt, hogy a zsidók is átvették volna.