Szia!
"de szerintem lehetséges: a lambda jelek rögtön változnak kipufogógáz visszavezetéskor és ennek hiányában értékel az ECU, hogy a visszavezetés akadályozott"
Természetesen lehet ebben igazság, de ami miatt mégsem gondolom, hogy ilyen kis fifikás lenne az ótónk...:
A lambda-szonda OXIGÉN-érzékelő, éppen a KIPUFOGÓGÁZBAN méri a zoxigént, oszt - leegyszerűsítve -ha soknak találja, akkó'dúsítja, ha meg kevésnek, akkó' szegényíti a keveréket, így állítva be az üzemanyag elégetéséhez optimális 14,7:1 "levegőmennyiséget" (azaz mégcsak nem is a levegőrendszerbe pofázik bele, ha jól tudom...). Ettől persze beleszólhat valamilyen áttételes módon a visszavezetett gáz mennyiségének meghatározásába, de azt már csak nem tudja mérni, hogy HONNAN származik a gáz, amelyet szimatol (recirkuláltatott-e vagy sem), márpedig ez esetben éppen erre lenne szükség annak megállapításához, hogy most műxik-e az EGR, vagy nem műxik...
Vagy már megint rosszul okoskodom (esetleg CSAK okoskodom...)?