Zolcsa Creative Commons License 2007.08.30 0 0 9

Sziasztok!

 

Leírom én is Extreme Digitalos tapasztalataimat.

 

Idén májusban járt volna le Panasonic fényképezőm 2 éves garanciája, amikor észrevettem, hogy pixelhibás a CCD-je.

Elvittem a Visegrádi utcai szervizbe, kaptam a papírt, hogy kb. 30 nap a javítási határidő. Eltelt a 30 nap, aztán a 40 is, végül a 46. napon vehettem át a készüléket.

 

(Megjegyezném, hogy telefonon tényleg nehéz őket elérni, de eddig mindig sikerült, pedig nagyon-nagyon sokszor beszéltem velük, csak kitartóan kell próbálkozni. Gondolom, nincsenek tele telefonos ügyintézőkkel, és mivel nagyon sokféle terméket árusítanak, így arányaiban sok a hibás/meghibásodó termék, ezáltal sok a telefonálgató is.)

 

Kint volt Németországban, ezt a rajta lévő matricáról lehetett megtudni. Azt hittem, csak CCD cserével lehet orvosolni a problémát, de mint kiderült, lehet szoftveresen is. Otthon ért aztán a meglepetés, mert a pixelhiba ugyanúgy megmaradt. Vagyis nem tudom, mit csináltak vele ennyi ideig. (A garancia természetesen meghosszabbodott 46 nappal.) Kicsit bosszankodva visszavittem pár nap múlva, hogy nem sikerült a javítás. Ők sem értették a dolgot, de megint jött a 30 napos papír. :-)

 

(Közben írtam én is a fogyasztóvédelemnek, meg valami fogyasztóvédelni alapítványnak is, és az Edigital-nak is. Az alapítványtól azt a választ kaptam, hogy ha nagyon elhúzódik a javítás, cserekészüléket kérhetek. Ha a hibát összesen három alkalommal nem sikerül kijavítaniuk, akkor kötelesek kicserélni egy újra a fényképezőt.

Válaszolt az Edigital is, leírták szépen, hogy miért nem kell CCD-t cserélni ilyen esetben, és ők is írták a cserekészülék lehetőségét.)

 

Eltelt a 30 nap, én telefonálgattam rájuk serényen, azt gondolván, hogy talán hamarabb elkészül a gép, mint első alkalommal. Eltelt a 40., 50. nap, mindig azt a választ kaptam, hogy még nem érkezett vissza, de cseregépet tudnak adni, ha kell.

Másodszorra június 15-én vittem be hozzájuk a masinát, és tegnap előtt (~70 nap) kaptam este a telefont, hogy nem javították meg a gépet, így be kellene vinnem az összes tartozékát (kábelek, CD, használati útmutató, csomagolás), és az üzletben levásárolhatom az eredeti árát. Ez tegnap meg is történt, még jól is jártam, mert az akkori 4 MP-es (Pana FZ4) gép helyett most van egy új, (FZ8) 2 év garanciás, 8 MP-es, nagyobb tudású kamerám, 4 GB-os SD-vel, LCD védő fóliával, ajándék Fotósuli könyvvel (kicsit vicces lenne ez a könyv 3000 Ft-ért...), meg vettem pár apróbb dolgot, és még véletlenül így is 500 Ft-tal kevesebbet vásároltam le.

 

Azt nem tudom, mi lett volna, ha nem őrizgetem 2 és fél évig a dobozát, mert a szervizes srác szerint az gond lett volna.

 

Végeredményben korrektek voltak, egy szavam nem lehet.

 

Üdv, Zoli