b_bokonon Creative Commons License 2007.08.18 0 0 5166

Szia,

 

véleményem szerint, a régi autóval is lehet napi szinten közlekedni - a feleségem például egy '69-es bogarat használ a gyerekek hurcolgatására, ügyintézésre, vásárlásra, és az tökéletesen megfelel a célnak. Mondjuk neki a maximum távolság amit meg kell vele tennie egy útra kb 5-10 km, de ezt akár naponta többször is megcsinálja minden gond nélkül.

 

A magam részéről, ha napi használatú régi autóban gondolkodol, és nem akarsz túl sok kompromisszumot kötni megbízhatóság, kényelem, férőhely és menetteljesítményben,  csak a 123-as Mercit ajánlanám, és abból is a benzineseket - az általad belinkeltek feléért kapsz egy nagyon jó állapotút, fillérekbe kerül a fentartása, olcsó és nem gond hozzá az alkatrész. Ha pedig szép, senki nem fog vasgyüjtőnek/zöccségesnek nézni. Nekem is van egy back-upnak, ha esetleg a céges autómat visszavonnák :-)

 

Az állólámpás és különösen a W108 napi használatban, főleg a magyarországi utak és a téli sózás miatt, igencsak hamar leamortizálódhat. Természetesen, megfelelő anyagi háttérrel ezeket is (mint mindent) lehet napi autónak használni - de szembesülni fogsz azzal, hogy a) keresni kell a szerelőt aki akar/tud vele foglalkozni b) vadászni kell az alkatrészekre és azok, mivel kevesebb az utángyártott, nem olcsók c) a legtöbb szerelő pénzes hobby veteránosnak néz, akit nem szégyen megvágni, ha tellik neki hogy egy nem kommersz, szép állapotú régi autót tartson.

 

Az OT-vel, napi használatban csak nyüg van - persze, vásárláskor jelent valami bizonyos garanciát az autó állapotára, főleg a külsejére/kasztnijára (bár szerintem itt a fórumon mindannyian láttunk már zilált állapotú OT-s autót is). Müszakilag ettől még lehet igencsak messze a 100%-tól, legalábbis abból itélve, amit a legutóbbi Budapet Classic mezőnyéről hallottam. Ami emellett gond - a magyar buta szabályozás az OT-s autót egy múzeumi tárgynak tekinti, amivel bár lehet használni (most még korlátozás nélkül), de ötévenként prezentálnod kell a csili vili OT-s (quasiszalon)állapotot, amit pedig igencsak húzos produkálni, milliós nagyságú felújítású költséggel számolhatsz csak a normál napi használat miatti elhasználódás miatt is. 

 

A kérdésedre, hogy mennyibe kerül egy öreg autó rendbetétele, talán pár kollega itt a fórumon aki már csinált ilyet, okosabbat tud mondani. A belinkeltekről pedig - mind a kettő érv ül, amit írtál!

Előzmény: engé68 (5165)