cápaFeri Creative Commons License 2007.08.13 0 0 7349

Pont ellenkezőleg értettem a megközelítést. Alulról. Nekem az a tapasztalatom, hogy a kutaknál (MOL, Shell) tankolt üzemanyagommal egy literrel többet fogyaszt 100 km-en, mint egy-két ÖMV kúton tankolt benzinnel. Nos ha alap esetnek vesszük azt, hogy az ÖMV tudja a 95-ös oktánszámot (mert miért tudna többet azért az árért, ne álmodozzunk) akkor a többi kúton tankolt üzemanyag nem éri ezt el. Ugyanazt a teljesítményt több benzinnel tudja produkálni, hisz ugyanúgy, mindig abban a tempóban közlekedik az ember. Ehhez jön még az, amit a múltkor írtak a cikkben, hogy még közbenyúlkál a kopogásérzékelő is, hisz kezdeti kopogást érzékel, amikor az alacsonyabb oktánszámú benya már a megfelelő időpont előtt berobban.

Ami a több benyát és az EGR szelepet illeti, ez már a G- astráknál is jelenség volt, valamint egyszerű gyártási hiba is lehet. Elég, ha az injektor fúvókája 2-3 századdal nagyobb átmérőre sikeredett. Ugyanannál az elektromos inpulzusnál már egy adaggal több benzint nyom be. Erre a többletre az EGR reagál, szabályoz amíg bír, benzin nem ég el, lerakódik, stb. Főleg olyan karakterisztikájú motornál jön ez hamar elő, mint a lacsinké, ahol magas fordulatszám-tartományra van hangolva. Teszik ezt azért, mert kis teljesítménnyel nem eladható az autó. EU4 nélkül viszont nem forgalombahozható az autó! Nagy köbcenti megint nem bolt a kelet-európai piacon. Hát ez lett belőle.

Amúgy kíváncsi lennék, hogy az injektor és még jónéhány üzemanyagellátással kapcsolatos alkatrész nem-e a GM Astra-G projaktjének polcairól  -mint megmaradt alkatrészek-  szállíingóztak át koreába? Kereskedésben dolgozók könnyen megnézhetnék ezt egy EPC-n cikkszám alapján! Hmmm....

 

Előzmény: Komis (7344)