optikus Creative Commons License 2007.08.10 0 0 topiknyitó
Az eset ugy kezdodott, hogy 1 eve elvittem vizsgara a
jarganyt, de valamilyen relytejes oknal fogva nem 2
evre adtak meg a forgalmit hanem csak 1-re mint a
zoldkartyat. Az auto amugy ceges.
En balga meg abban a hiszemben, hogy 2 evig jo meg bele
sem neztem, innen indul a story.

Mendegeltunk az uton mikor utanunk jott a yard, letereltek
kozuti ellenorzes, papirokat elo.
Majd kiszallit, hogy en vagyok e az uzembentarto mert van
nemi gond. Mondom ja, en vagyok mi a problem?
Le van jarva a forgalmi. Mivel ok nezik a rendszamokat
kiboktek a matrinyabol hogy lejart ezert allitottak le.

Lenyeg hogy helyszinen bevonja a forgalmit. Errol irnak
egy elismervenyt. Ezutan inditanak egy szabalysertesi
eljarast. Ez a vezetore szol a cegnek nincs koze hozza.
Ebben amugy lehet ellenkezni is, meg utolag fellebbezni
bar nem sok ertelme van hisz egyertelmu a dolog. A
szablysertesit kitoltik a nevemre es megadhato (nem
kotelezo) nehany szemelyes adat. Pl csaladi allapot,
jovedelem, gyerekek szama. Ezt azert kerik mert a
szabalysertesi birsag kiszabasanal (ami ha jol tom akkor
max 30e ft) figyelembe vehetik mint csokkento tenyezo.

A kiallitott elismerveny elleneben ha uzemkepes az auto
akkor meg aznap el lehet menni lakhelyig vagy telephelyig.
A hatso rendszamrol a matricat a rendor lekaparja.
Nemi szerencsem is volt a dologgal mert a zoldkari is
le volt jarva de azt nem vettek eszre...

Mivel meg volt nemi kis dolgom erre-arra igy azokat meg
elkanyarintottam es ugy mentem tovabb. Innentol nem
volt szamomra teljesen mi a tortenes, mi legalis mi nem
(azert ha lehet keruljuk a tovabbi igazoltatasokat;).
Lenyeg, hogy meg aznap este kimentem a szervizhez ahova
szoktam vinni es leallitottam a gepet.

Innentol varakozas van. A rendorseg 3 napon belul megkuldi
a forgalmit a lakohely/telephely szerinti okmanyirdohoz.
Ott hoznak egy hatarozatot miszerint kivonjak a gepet a
forgalombol. De ami a lenyeg, hogy van benne egy opcio
miszerint ha jogerore emelkedesig tudom bizonyitani a jarmu
uzemkepesseget akkor meg visszacsinalhato a folyamat.
Ezt a papirt (hatarozatot) masfel-ket heten belul kipostazzak
lakcimre/telephelyre, szoval nem kell erte bemenni az
okmanyirodaba. Atvetel utan 15 nap a jogerore emelkedes igy
ennyi ido alatt intezkedni kell. Persze addig autoval jaras
sincs. Itt megintcsak nem teljesen ertem a dolgot mert
eddig ugymond illegalisan parkolok a szerviz elott (?).

Ha megjott a hatarozat akkor lehet menni a szervizbe, de
ketyeg a 15 nap. Itt megint santa kicsit a dolog mert ha
nem a szerviz elott hagytam volna akkor oda el kell mennem
es ugye forgalombol mar ki van vonva.

Szervizben szokasos vizsgaztatas vagyon azzal az elteressel
hogy ez un. hatarozatos vizsga. Ezek bp-en 5 naponkent vannak.
Szoval nem baj ha elsore sikerul mert ha nem akkor hamar
letellik a 15 nap.
A vizsgahoz persze ceges autokent minden istennyila papir
kell (alairasi cimpeldany, cegkivonat, biztositas igazolas,
zoldkartya, meghatalmazas, stb. es persze ne legyenek regiek
bar talan mostansag mar ezen nem szoroznek annyira). No persze
kell a hatarozat is. De mindenbol eleg a masolat. Es celszeru
minden keletkezo papirt 2-3 peldanyban lefenymasolni mert
ezeket eloszeretettel gyujtogetik a hivatalok.

Ha sikeresen megtortenik a vizsga akkor kiallitanak egy
adatlapot miszerint alkalmas a jargany a kozuti hasznalatra.

Itt megint kerdeses, hogy mit lehet csinalni a geppel, vissza
lehet vele menni a lakasra/telephelyre? En mindenesetre
visszamentem...

Mivel a ceg videki ezert ott nem oly ecceru ez az okmanyirodazas
es valahogy el is kell jutni oda. Persze mit ad isten mikozben
mentem kifele mar messzirol lattam hogy kozuti ellenorzes es
terelgetik le az autokat... Na gyorsan bekanyarodtam egy
parkoloba es hatso utakon megkerultem a dolgot, jobb nem kiserteni
a szerencsem.
(Nalunk az okmanyiroda 2 naponta van nyitva igy a 15 napba azt is
kalkulaljuk.)
Okmanyirodaba megerkezes utan sorszam huzas majd hosszu varakozas.
De fontos hogy megintcsak kell az osszes papir, raadasul itt
elvben eredetit kernek is es elvben 1 honapnal ne legyenek
regebbiek. Termesztesen mindenbol legyen fenymasolat mert azt
be fogjak gyujteni. Meg ugye kell vinni az adatlapot, (meg meg
valami masik adatlapot is adtak de azt visszadjak). A ceges
papirokon neztek hogy ne legyen 30napnal regebbi (persze az volt)
hummogot de elfogadta.
Ja ami meg fontos! Vinni kell a hatso rendszamtablat, ha lehet
lepucolva.

Miutan bejutunk az ugyintezohoz ott lesz a bevont forgalmink.
Ha van meg benne szabad luk szerencsenk van megujitjak, valami
450ft elleneben. Ha nincs akkor 6e ftot kell perkalni (ha regi
tipusu forgalmi volt akkor 12e-t). Persze ezt nem ott kezbe
hanem adnak 2 csekket. Spuri a postara.
Ha el akarjuk szamoltatni akkor a 6e-esrol kell kerni fenymasolatot
mert azt az okmanyiroda elveszi (de hogy miert?).
Ha visszaertunk szerencsesen es okmanyirodatol fuggoen ujra
vartunk tobb-kevesebb idot akkor a csekk elleneben kiallitjak
a forgalmit es felnyomjak a matricat.
Ennyi. Ez minimum 3 het kocsinelkuliseget eredmenyez szoval erdemes
odafigyelni hogy maskor ne jarjon le...

Ha valakinek 98 elotti az autoja akkor szamitson ra, hogy
kitalaltak egy integracios vizsgalatnak nevezett kopasztast.
Az meg 17e ft a vizsga melle (pontos mikentjet nem tom hogy
van es a joxabaly se tul bobeszedu, de errol tobbet nem tudok
mert nem erint).


A szabalysertesi eljaras az ettol fuggetlen moka, honapokig
huzodik, lehet fellebbezni, stb, de a vegen ugyis fizetni kell ;)