Igazán nem akarom itten az egész törzsközönséget kicikizni alantasan, de Bergman nevét egymásután vagy tíz kitűnőbbnél kitűnőbb hozzáértő filmszakértő írta le kettő n-nel.
Ez már nem pusztán helyesirási hiba, ez tájékozatlanság;
egyúttal egy nagy rendező alulértékelése.
Ezek után persze az is nehezen hihető, hogy oly sokan oly sokat láttak tőle
- illetve kétséges, hogy ha nézték is, mit láttak és vettek észre belőle, ha még ezt se.
Az Országúton a nyomort mutatja be, valóban.
Na meg egyúttal a női és a férfi sorsot a nyomorban.
Talán ha még egyszer megnéznétek....?
De "feminim" szemmel készült a Jelenetek egy házasságból is.
Lehet, hogy amit én feminizmuson értek, az csak egyszerűen az őszinte igazság bevallani és megmutatni tudása.
Meg az igazság keresése. És ezt tudta és akarta Fellini meg Bergman egyaránt.
Ők még tudták. És akarták. Ezt.
A maiak gyártják a filmet, nem alkotják. Sokféle céljuk között nem az őszinte kritika vezet.
Bizony.