Takarító, te magad említetted az előbb Pállal kapcsolatban, hogy tehet téveslátásáért.
Az ember is tehet, felelős érte, nem gondolod? Ki más lenne a felelős, mint a bűnt elkövető ember, mégha téveslátása is vitte bele?
Felmentenéd az embert, hogy ölni is képes egy almáért, közben elítéled Pált, aki arra buzdít, hogy a test kívánságainak álljon ellent?
Nem az evés-ivásra, nem az életbenmaradáshoz szükséges dolgokra, vagy éppenséggel egy kényelmesebb életet biztosító kívánságokról beszél, hanem arról, ami bűnre visz.
És ismétlem, a szenvedélybetegségről csak önfegyelemmel viselt szenvedés árán lehet lemondani. És ha tudja az ember azt, hogy miért teszi, csak a test fog szenvedni, a lélek örömmel teszi. Mint ahogy az éhező anya az utolsó falatot is örömmel adja a gyermekének, holott maga is szenved az éhségtől. Sőt, megutálná saját testét, ha a gyermeke elől enné meg.
Egyébként nem látom hogy Isten mindenhatósága és a szabad akarat miben függ össze azzal, hogy szerinted Pál téved.