" Nem sok olyan bűn van, ami nem a test kívánságára vezethető vissza. (Megköszönném, ha hoznál azért ilyen példát) "
Semilyen bűn sem vezethető vissza a test kívánságaira, mert a kívánságok a test és az élet részei, a bűnök pedig a test kívánságait teljesítő módszereket jelentik. Pál hibásan vádolja a test kívánságait a bűnnel, azok nem tehetnek róla, hogy az ember egy almáért képes lesz ölni.
A bűn gyökerét Jézus fogalmazza meg jól, a szívből származnak a gonosz gondolatok, ezt mondja. Ami annyit tesz, a szív sötétsége a felelős azért, és nem a test kívánságai, hogy az ember egy almáért végül is ölni fog.
Pál azonban nem ismerte Jézus tanításait, a tanítványok NEM beszéltek neki róla, - örültek ha kerülhették - az evangéliumok pedig halála után jelentek meg.
Saját okoskodással azonban képtelen volt a helyes választ megadni a problémákra.
"Az én olvasatomban Pál nem a testet ostorozza öncéluan"
Nem is öncélúan. Azért hogy a fegyelemmel engedelmessé tegye az embert az általa hirdetett (nem Jézustól való) evangélium céljainak.