"A lélek szabadabb, mint a test"
Mindkettő lehet korlátolt, az a mód, ahogyan fogalmazol máris a Pál féle hibás szembeállítás felé sodor, mintha egymásnak ellenségei lennéánek. Holott nem ellenségei egymásnak, hanem az emberben uralkodó sötétségben bármelyik fél korlátok közé szorulhat.
"Én Pált a kereszténység megteremtőjének érzem"
Jól érzed. Semmi esetre sem Jézus teremtette meg. Jézus tanítványokat akart követőinek és nem keresztényeket.
"Te szinte csak rosszat írsz róla."
Mivel csak a tévedéseiről beszélünk. Pál bölcstelensége egyébként nem menthető azokban az állításaiban, amelyekben éppen nincs kifogásolni való, mivel ezzel csak tévedései malmára hajtjuk a vizet.
"Paulus mámora, úgyszintén lelke erőszakossága is, az egyesülés gondolata megszabadítja minden szégyentől, minden alárendeltségtől, minden korláttól, és az uralomvágy féktelen akarata"
Nietzsche éles szemmel meglátta Pálban azt a hatalomvágyat, amiről én is beszélek, amivel Pál megfertőzte és jellegzetessé tette a kereszténységet, és amivel meg is tagadta Jézus evangéliumát.
"Meg tudjuk e mondani, ki van a mocsárban? Te, vagy én?"
Mindig. Aki abban kételkedik, hogy a mocsárban van, az nincsen a mocsárban.
"Idézzünk Pauluszról egy-egy jót és egy-egy rosszat"
Ne idézzünk. Te nem látod még tanításaiban mi a rossz, én pedig nem látok érdemleges idéznivaló jót.