GPS-t (...) biciklire felrakni azért túlzás szerintem. Bringázok a városban, néha megyek túrázni a néhány kerékpárúton a környező tavakhoz, de ezeket ismerem fejből is.Már miért lenne túlzás? Mert te nem csinálod? (Én is jöhetnék azzal, hogy autoba minek gps? Minden ki van táblázva, legfeljebb picit nézelődni kell. Vagy kérdezősködni. :))
GPS-t az használjon, aki állandóan új utakon jár, de ez a bringa hatótávolsága miatt azért szerintem ritkán valós igény, bár fogadok, hogy most simán előugrik 2-3 nick, aki életre-halálra bizonygatni fogja, hogy debizonyőmármeghaltvolna, ha a GPS nem vezeti ki a dzsungelből.Hát aki geocachingel az állandóan új utakon jár. :) Ja, és mennyi a bringa hatótávolsága? Miqlas tavaly nyáron valami 700km felettit ment nagyjából egyhuzamban. De én is mentem a mult héten 400 körül. Akkor most mennyi is az a hatótávolság? Meg különben is, miért ne lehetne aludni is közben... úgy meg szinte korlátlan.
És nem arról van szó, hogy márpedig meghaltam volna a dzsungelben GPS nélkül. Hanem mondjuk nem kell perceking szöszmötölni a térképpel, hogy "namostakkorholisvagyok és merre tovább?"
Ja, és arról nem is beszélve, hogy pl. sűrű növényzet alatt, vagy magas hegyek között még a SirfIII vevők is tudják elveszteni a műholdas kapcsolatot.sirfIII és sirfIII között bőven vannak különbségek. Sok múlik az antennán is. Pl. 60csx-ben a quad-helix antenna + sirfIII vevő jól párosul. De valóban, itt is elmegy néha a jel. Főleg a metroban, barlangban és hoszabb alagutakban. :)
A növényzet miatt nem megy el. A magas hegy miatt sem, csak esetleg kicsit pontatlanabb lesz, de még mindig pontosabb, mint egy papírtérkép.
Szóval megfelelő kütyüvel el lehet felejteni az ilyen gondokat.
Lopás: Nyilván nem hagyom a bringán magára. Egy pillanat lekapni. Nehogymár ez probléma legyen...