Eredetileg nem akartam hozzaszolni a topichoz, de most mar nem tudom megallni.
FPL tema: ha egy vitorlaval/segedmotoros vitorlaval repulsz, akkor sok mindent tudsz a repulesedrol, "csak" azt nem, hogy pontosan mikor, hol es milyen magasan leszel. Ennek mi ertelme lenne?
Transzponder: nem tudom Nektek milyen STCA rendszeretek van, valoszinuleg mas mint nalunk nagygepesen, de nem kapnatok hulyet az allando STCA-tol, ha tenyleg kozel lenne egymashoz jo par vitorla? Foleg ha nem tudod milyen magasra fog menni, illetve meddig fog sullyedni a kovetkezo termikig... (cleared level hianya)
Ha attol nem is, akkor a folyamatos garbling kovetkezteben bekovetkezo oly jol ismert "ghost-trackektol" esetleg identektol, vagy a Mode-C readout helyett ottlevo "mode C ismeretlen" (nalunk ez csak egy C) szimbolumtol.
Nincs primer radarkepetek? Persze, tudom en, hogy fapados, de ha van akkor arrol is meg lehet mondani a bejelentett es bejelentkezett forgalomnak, hogy van unknown traffic itt es itt, nezzel ki vazze, mert az a dolgod.
A katonai legifolyosokat nem kell tulmisztifikalni. Mo-tol nyugatabbra mukodnek, hol igy, hol ugy. Nemet legterben a katonak(!!) kulonitenek el a polgari legiforgalomtol, Hollandiaban ez forditva van, csak szolnak, hogy ezen az utvonalon ilyen es ilyen magasan/emelkedoben traffic van es mi kulonitunk el attol a forgalomtol miutan jovahagytuk. Ha nem tetszik lehet nekik szolni, hogy nem hagyom jova, csak ilyen es ilyen feltetelekkel.
Mas: tegnap azt hittem kiugrom a dekken, amikor kozolte velem az Eszak tajekoztato, hogy nem ad tajekoztatast az aktiv danger/restricted legterekrol ha nem adtam le fplt. Javitsatok ki ha tevedek, de ezert ultok ott, nem? Azert, hogy annak aki ker adjatok tajekoztatast. Ja, QNH 500 m-rol emelkedtem 1000-re egy segedmotoros vitorlaval.
Nem forgalmi tajekoztatast kertem, en is tudom mi az amit kerhetek es mi az amit nem. A FIS minden repulogepnek jar, aki ezt keri. Traffic Advisory ertelemszeruen nem.
Legterosztalyok: F es G legterben tudomasom szerint senkit nem kell elkuloniteni senkitol - IFR-t sem IFRtol.
F osztalyban: Legiforgalmi tanacsado szolgalat, Repules tajekoztato szolgalat.
Ez nem ugyanaz, mint az "elkulonites amennyire ez lehetseges". Azaz az eredetiben "as far as practicable". A helyes megfogalmazas az forgalmi tajekoztatas ami semmi esetre nem osszekeverendo az elkulonitessel es a legiforgalmi iranyitassal.
forras: ICAO D4444
The objective of the air traffic advisory service is to make information on collision hazards more effective than it would be in the mere provision of flight information
service. It may be provided to aircraft conducting IFR flights in advisory airspace or on advisory routes (Class F airspace). uch areas or routes will be specified by the State concerned.
</P>
forras: ICAO Annex 11
Class E. IFR and VFR flights are permitted; IFR flights are provided with air traffic control service and are separated from other IFR flights. All flights receive traffic information as far as is practical. Class E shall not be used for control zones.
Class F. IFR and VFR flights are permitted, all participating IFR flights receive an air traffic advisory service and all flights receive flight information service if requested.
Class G. IFR and VFR flights are permitted and receive flight information service if requested.
Tevedes ne essek: tamogatom, hogy aki motorossal repul utvonalat, adjon el FPLt ha lehet. Aki viszont nem ad le, annak nem kell rogton a fejet venni.
Lehet most utalni engem, de ez az en velemenyem.
Tovabbi jo munkat a kollegaknak es jo leszallasokat mindenkinek.