Nem kívánnám Lengyel urat jellemezni, nem ismerem, az sem nagyon izgat, hogy Fideszes vagy sem, bár nem éppen vagyok szimpatizáns.
De a következő (politikamentes megjegyzése elgondolkodtatott (konzekvenciám később).
" A rendőrök szerint ráadásul megpróbált elmenekülni: felbőgött a kocsi motorja, ezért akarták feltartóztatni. Lengyel ezt is határozottan tagadja, mint mondta, nem is tudná felbőgetni kocsija motorját, mert nem mechanikus váltó van benne."
Ez az ember egy idióta.
Automata váltós kocsiban (nekem ez van, és ugye ez az ellentettje a mechanikus váltónak, ugye?) teljes nyugodtsággal lehet felbőgetni a motort.
1.Üresben (N, azaz neutral fokozat), a kocsi egyenesben nem mozdul sehova, lejtőn mondjuk legurul, de az alagút utca (asszem) egyenes.Ha megnyomom a gázt (mivel a kocsi üresben van) a motor felbőg, a kocsi nem megy sehova.
2. P fokozatban (parkoló) a kocsi nem megy sehova (olyan mintha nyomnám a féket, de nem kell nyomnom) ha a gázra lépek a kocsi motorja felbőg de a kocsi a P fokozat miatt nem megy se előre se hátra.
3. D fokozatban (azaz direkt), amiben a kocsi elvileg nagyon lassan gázadás nélkül is csorog előre (kivéve nagyon meredek lejtőn), ha a lábam a féken van (tehát a kocsi nem mehet sehova) nyugodt szívvel nyomhatom a gázt és tudom azt bőgetni.
(a 3. ponthoz tartozik az 1, 2, 3, állásban történő bőgetések).
Tehát amit mondott az baromság.Nyugodtan bőgettetheti a motort, ha akarja.
Ha a képviselő úr netán az automata váltót hívja mechanikusnak, tehát a kocsija kézi (nem automata) váltóval van szerelve, akkor sem éppen van értelme annak amit mond, hiszen akkor is nyugodtan bőgetheti,mondjuk 1-esben, csak a kuplungot le kell nyomni.
Ezt cca. minden nem teljesen nyomi autót vezető és mondjuk autót már belülről látó magyar állampolgár tudhatja.
Mivel kézi váltós a kocsik jelentős része, ezért írtam le az automatára vonatkozó tényeket, azoknak akik ezt nem tudták, hogy átlássák Lengyel képviselő úr mondatainak értelmes és valós mivoltát.