VS Creative Commons License 2007.07.06 0 0 4626

van cikk az IGN-en a BTS szcenáriók első feléről, magyarítottam kicsit:

 

Nagy Károly

 

A Frank Királyság felbomlott, és itt a feladat, egyesíteni a birodalmat és elfoglalni a trónt. Természetesen más népek is jelen vannak és bezavarnak a képbe.

 

A kiválasztott nép vezetőjeként (lehetsz kisebb nép is, pl. Burgundia, Lombardia) az Advanced Start opció használatával egyből ki kell építeni egy kezdő állapotot (városok, épületek, egységek, tech).

 

A középkorban vagyunk, ennek a kornak a világa jelenik meg, több korabeli egységgel. Ami lényeges, hogy lesz egy utánpótlást adó egység. A harci egységek nem lesznek képesek gyógyulni másképp ellenséges területen. Az utánpótlás egység védtelen, tehát gondosan kell vele bánni.

 

Sokféleképpen lehet nyerni:

- hódítással
- a Pápa kegyeit keresve: keresztény épületek építése, kegytárgyak átadása, keresztes háború, egységek átadása a Pápának
Ennek hatására a Pápa kinevezhet Nyugat-római császárnak, és ez győzelmet jelent

A világ keresztútjai

Téma a Közel-kelet a középkorban. Öt nagy nemzet közül választhatunk (pl. ottománok, etiópok, vagy rasulidok, timuridok), és vannak kisebb népek is a térképen.

A lényeg: pénzt harácsolni: aki összeszed 30 ezer aranyat, az nyer. Módjai ennek:
- hagyományosan: adók, hódítás, kereskedés, diplomácia
- a Raiser egységgel garázdálkodni – ez afféle szárazföldi kalóz – nemzeti jelölés nélkül lehet fosztogatni, támadni (várost nem tud foglalni)
- Céhek létrehozása (ez a Vállalatok itteni verziója). Lesznek nagyobb és kisebb céhek, és főleg idegen városokba lesz érdemes őket telepíteni

Védekezés

Ez egy sajátos játékélmény lesz: kezdőpénzből ki kell alakítani egy állást egyetlen várossal, és azt kell védeni folyamatos támadásokkal szemben.

Minden hullám kivédése után pénzt kapunk, és lehet venni új egységeket, techet, városokat. Ezígy megy, és ha mindent túlélsz, megvan a győzelem.

Bonyolítja a dolgokat pár tényező:

- az egy mezőn összegyűjtött egységek arányosan gyengülnek, vagyis nem éri meg nagy tömeget egy helyen tartani
- egyes egységek bizonyos terepen jobbak, ezt is érdemes figyelembe venni
- érdemes kóborolni a városon kívülre, mert az itt-ott felbukkanó falvakból pénzt lehet szerezni.

 

Régi istenek

 

Itt a lényeg a vallások terjeszkedésének harcán van az ókor idejében. Ókor, azaz a klasszicizmus előtti idők. Vallást kell alapítani, és meg kell építeni a Szent Épületet Ha ez megvan, az nyer, aki minden más Szent Épületet elpusztít, de az övé megmarad.

Érdekes bonyolítást jelenthetnek az inkvizítor egységek, melyből egyszerre 3 lehet a játékosnak. Ezek feláldozásával bármely saját városból ki lehet irtani egy nem államvallást.

Egyes Nagy Próféták szerepe is új: nem a vallást terjesztik, hanem feláldozásukkal csapást lehet mérni ellenséges városra – ez vallásonként más és más, pl. pestis, meteorzápor. Van olyan Próféta, aki viszont saját várost véd meg mások ilyen csapásától. És van olyan Próféta is, aki a régi alapszerepben funkcionál.

 

Rhye's and Fall of Civilization

Dinamikus valódi történelmi szimuláció.

A kiválasztott nép a valódi történelemnek megfelelő módon és időben lép be a világba, tehát pl. a franciák úgy i.sz. 700 felé, a középkor elejének fejlettségével.

Minden népnek saját bónuszai vannak: pl. Róma a saját területén kétszer olyan gyorsan mozog úton, az arabok az elfoglalt városaikban egyből megkapják a vallás terjedését.

Minden népnek egyéni győzelmi feltételei is vannak, melyek együttes elérésével győzelmet arathatnak. Pl. Anglia ha minden komtinensen alapít 3 várost 1750-ig, illetve elsőnek hajózik körbe a világon, valamint elsőnek lép be az ipari és a modern korba, akkor nyer…

 

 II. világháború – út a háborúba

Három verzió van:

- Európa 1936
- Európa 1939
- Csendes-óceán 1936

Lehet nagy nemzetet és kisebbet is választani, utóbbiak korlátozott szerepet fognak vélhetően betölteni a történelemben.

A verzióknak három lejátszási lehetősége lesz:

A: teljes történelmi hűség: megtámadások és szövetségek a történelemnek megfelelően dátum szerint
B: kvázi történelmi hűség: megtámadások és szövetségek a történelemnek megfelelően, de kis időbeli csúszás lehet előre-hátra időben
C: teljesen szabad alakulás a kezdőállapotból indulva

Megvan az összes fontos történelmi hadi egység, talán egyedül a tengeri egségek nem elég kidolgozottak. Érdekes lesz, hogy speciális épület kell majd a speciális egységekhez – tervezni kell tehát…

A légi egységek képesek lesznek majd külön épületeket célozva támadni városokat! Sőt, külön fejlesztéseket is a mezőkön…
Ez utóbbit a tüzér egységek is megtehetik majd.

 

Az európai színtéren a téli évszak is nehézséget okoz majd: a befagyott talajon a gyógyulás és a mozgás lelassul, a védekezésnek kedvezve.

A szcenáriók közül ez a világháborús tűnik a legnagyobbnak és leghosszabbnak.

(és már most lehet tudni, hogy a készítők majd a megjelenést követően azonnal közölnek további frissítést, például valószínű, hogy Hitler is akkor belekerülhet, a hivatalosban von Papen a németek vezetője…)