vitaminek Creative Commons License 2007.07.04 0 0 57
Sziasztok
Többféle lapátozás van, előrehajlű, hátrahajló...
Többféle áramlás valósítható meg, axiális, radiális, diagonális...
A nagynyomású berendezések többnyire előrehajló lapátozásúak.
Azokra az jellemző, hogy a teljesítmény a légmennyiséggel nő, a motor leég.
Ezt vártuk mi is.
A hátrahajlóknál a teljesítmény kezdetben nő, majd csökken.
De soha nem nulláról, hanem egy veszteségszintről indulva.

Én csak egyet mondanék, remélem nem égek le....

Ha a porszívó csövet leveszem, felbőg a porszívó, megnő a teljesítmény, de a HŰTÉSE is!
(A kisérletet a ejem nem engedi elhúzódni)

Ha a porszívó csövet lezárom, picit talán bőgni kezd, de megszűnik a HŰTÉSE, és rövid időn belül leég.
Ez van, ha nem cserélsz zsákot is.
Ja hogy nőtt az áramfelvétel is?
Nem tudom pontosan, milyen motorja van egy porszívónak? Azt hiszem, nem szinkron motor.
Érdekes az is, milyen a forgórésze?
Ha jól emlékszem, a rakétában szénkefét kellett cserélnem? (nem villamos mérnök vagyok)

Keletkezhet e benne örvényáram a fékeződés miatt? Mert akkor a növekvő teljesítmény hővé alakul.
Amíg tirisztoros fordulatszám szabályozás volt, a slip miatt ilyen örvényáramok voltak.
A frekvenciaváltóknál az a probléma, hogy 25% alatt leromlik a motor hűtése.

Szóval tudnom kéne az adott motortipusról és turbináról valamit.
Ha szétszeded, és megnézed, a tudomány nagy előrelépést tehet, súlyos ebédmegvonásod árán.