Ha alapjáraton csendben van, és a szíj belső oldalán nincs egy hosszanti horony, akkor a "szabadonfutó" csapágy elvileg jó, de ha benyúlsz a primer tárcsák közé, természetesen álló motornál!!!, akkor az ujjaddal meg tudod nézni, hogy forog-e a csapágy. Kényelmesebb ha leveszed a szíjat, akkor egy kis WD40-et is tudsz a csapágyra fújni (csak a csapágyra, a tárcsákra nem !).
A gyári csapágyakba bele tud menni a por, ezért kell időnként kenegetni, de ha valakinek cserélni kell, akkor mindenképpen gumi porvédőset vegyen (RSR, 2RS), az gondozásmentes.
Ha nem a variátorral van a gond, akkor valószínűleg valamelyik csapágy hullott szét a váltóban, ez sajnos tipushiba, mert eredetileg a Comex váltókat fekvő helyzetűre tervezték, csak később állítva építették be. A váltót nem nagy ügy kivenni, ha nincsenek berohadva a féltengelyek, és van szerelőaknád, akkor 1/2 óra a kiszerelése. Nem csak azt a csapágyat kell kicserélni, amelyik széthullott, hanem a vele egy tengelyen lévőt is. A cserével nem érdemes sokáig várni, mert ha a csapágy tönkrement, rövid idő múlva a tengely kitöri a váló oldalát, és akkor meg kell hegesztetni egy alumíniumhegesztővel, utána meg el kel vinni egy maróshoz, aki helyrehozza a csapágyfészket.
A primer variátort azért én megnézném a helyedben, azt nem nagy ügy szétkapni, és ha ki vannak kopva a röpsúlyok vagy a perselyek, elég zajos tud lenni az is.