Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.06.25 0 0 615
erkölcs - felhívom a figyelmedet, hogy az erkölcs nem bibliai kategória. Koronként, területenként, közösségenként változik. Ami nálunk hétköznapi öltözet, úgy az USÁban a kurvák öltözködnek (cicanadrág, vagy kilógó bugyi, köldökig dekoltált felső). Svédországban az elfogadott beszélgetési távolság cca 40 cm-el kisebb, mint Ausztráliában. Ezért egy Svédországból odament csajt mindenki kurvának nézett, mert ami neki természetes kommunikációs távolság, az nekik már kihívó.

Ezzel szemben van a bibliai Igazság, ami örök. A biblia tudtommal nem ítéli el az alkoholivást. Ezt csak te (meg az ádventisták) magyarázod bele. Amit tilt, az a részegeskedés, ami már egy életforma. (kívül maradnak a részegesek, részegesekkel együtt se egyetek stb)

Adjátok a részegítő italt az elveszendőnek, és a bort a keseredett szívűeknek.
Igyék, hogy felejtkezzék az ő szegénységéről, és az ő nyavalyájáról ne emlékezzék meg többé.
(Péld 31/6-7)
A keserű szívre mit ajánl Lemuél király? Mustot, mi? Attól lehet csak igazán elfelejtkezni.

Bementem az én kertembe, én húgom, jegyesem, szedem az én mirhámat, az én balzsamommal, eszem az én lépesmézemet az én mézemmel, iszom az én boromat az én tejemmel. Egyetek barátim, igyatok, és részegedjetek meg, szerelmesim!
(Én 5/1)
Mivel édesíti meg a szerelmesét? Mirha, balzsam, méz, bor. Részegedjen meg! Itt sem olvasom negatív kontextusban.

Persze ezzel nem állítom, hogy a részegség pozitív dolog. Nyilván van egy rahedli olyan hely, ahol elítéli és tiltja az Ige. De nem mindig és nem generálisan. Úgy tűnik, hogy a részegség önmagában értéksemleges. Amikor elmegy tőle az ész, akkor gonosz. Amikor megvidámul a szív, akkor nem gonosz.
Ha csak nem itt is must van, de ez már nagyon eröltetett volna.

b
Előzmény: Tafkó Birgut (611)